اقتصاد کلان

«آرمان اقتصادی» سومین سایت خبری تخصصی کشور شد

در دور چهارم رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پایگاه خبری «آرمان اقتصادی» سومین سایت خبری تخصصی کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، دبیرخانه کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری  نتایج چهارمین دور از رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری را اعلام کرد .

کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارزیابی بیش از ۷۰۷ پایگاه خبری کشور، پایگاه خبری «آرمان اقتصادی» را با کسب امتیاز ۶۸.۷۵ از ۱۰۰ به عنوان بیست و دومین سایت خبری کشور و همچنین سومین سایت برتر خبری تخصصی کشور اعلام کرد.

همچنین بخوانید

آرمان اقتصادی در سال ۱۳۹۵ به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه اقتصادی شروع به کار کرد و اکنون به عنوان جامع ترین سایت اخبار اقتصادی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی اخبار اختصاصی حوزه اقتصادی را به صورت کاملا دسته‌بندی شده در زیربخش‌های مختلف اقتصادی منتشر می‌کند.

براساس اعلام دبیرخانه کمیته رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری، فاز عملیاتی چهارمین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری، با همت و همیاری نمایندگان رسانه‌ها و مدیران مسئول در دوران شیوع کرونا، انجام و با توجه به درخواست‌های مکرر مدیران مسئول برای شرکت در رتبه‌بندی، مهلت دریافت فایل‌های خوداظهاری طی دو مرحله تمدید شد.

جدول زیر گویای خلاصه‌ای از اقدامات و مراحل انجام رتبه‌بندی در این دور است:

۱

ارسال شیوه نامه و شاخص‌های رتبه بندی دور قبل برای ۲۰رسانه برتر آخرین دوره جهت بازبینی و اعلام نظرات اصلاحی

۲

برگزاری جلسات بازبینی و اصلاح شیوه نامه و شاخص‌های رتبه بندی دور جدید در دو سطح نمایندگان رسانه‌ها و مدیران مسئول

۳

تشکیل جلسه انتخابات اعضای کمیته رتبه بندی با حضور مدیران مسئول ۲۰ رسانه اول دور قبل

۴

تعیین دو عضو هیات علمی جهت عضویت در کمیته رتبه بندی

۵

برگزاری جلسه کمیته رتبه بندی جهت تعیین زمان شاخص ها و اعلام دور جدید رتبه بندی

۶

اعلام جدول شاخص‌ها جهت شرکت در رتبه‌بندی

۷

انتشار فهرست شرکت‌کنندگان در دور چهارم رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری و تمدید فرصت شرکت در رتبه بندی

۸

استخراج، دسته بندی، ارزیابی و راستی آزمایی فرم‌های خوداظهاری و شاخص‌های محول شده به کمیته رتبه‌بندی توسط دبیرخانه و اعضای کمیته رتبه‌بندی

۹

اعلام نتایج اولیه دور چهارم رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری

۱۰

اعلام فرصت اعتراض به نتایج اولیه

۱۱

مکاتبه با ۶۵ مدیرمسئول پایگاه خبری که به دلیل رعایت نکردن ماده ۱۸ قانون مطبوعات در آستانه حذف از رتبه بندی بودند و تعیین ضرب الاجل تا آخر آذر ماه برای اصلاح

۱۲

بررسی اعتراض های دریافتی و راستی آزمایی مجدد خوداظهاری و وضعیت عادی فعالیت پایگاه‌های خبری شرکت کننده در رتبه‌بندی و اعلام نتایج نهایی

در بیانیه اعضای کمیته دور چهارم رتبه بندی پایگاه‌های خبری آمده است:

–          منتخبان مدیران مسئول در کمیته رتبه بندی بر اساس شیوه نامه رتبه بندی که به تایید مدیران مسئول رسیده بود نسبت به رتبه بندی سایت های خبری اقدام کردند و در مراحل مختلف رتبه بندی هم، مبنا همان شیوه نامه بوده و بر اجرای بند بند آن تاکید داشته اند.

–          اعضای کمیته رتبه بندی ضمن تقدیر از مدیران مسئولی که صادقانه فرم خوداظهاری این دوره را تکمیل کرده بودند اعلام می کند به منظور صیانت و دفاع از حقوق این اکثریت با خوداظهاری هایی که ساختگی بودن مصادیق آن محرز شناخته شد و آن پایگاه خبری عملکردی مغایر با خوداظهاری در زمان های دیگر داشت به صورت ویژه مورد بررسی مجدد قرار گرفته و فارغ از نگاه تساهلی امتیازات آنها مجددا بررسی شد.

–          در مواردی که صحت نتایج مورد تردید اعضای کمیته رتبه بندی  قرار گرفت، به منظور راستی آزمایی نهایی و اطمینان از صحت نتایج ، راستی آزمایی ثانویه،  با مراجعه در همان موضوع  به اخبار و مطالب روزهای قبل و بعد در بازه های زمانی دیگر، انجام شد.

–          بنا بر تصمیم اعضای کمیته رتبه بندی به منظور حمایت از پایگاهای خبری در این دوره امتیازهای منفی رتبه بندی مورد بررسی قرار نگرفته و اجرایی نشد.

–          اعلام نتایج بر اساس اعمال ضرایب استانی، تخصصی و اختصاصی اعلام می شود.

–          اعضای کمیته دور چهارم رتبه بندی پایگاه‌های خبری بر اساس رویه پیشین دوره های گذشته رتبه بندی، بازنگری و به روز رسانی شاخص های رتبه بندی پایگاه‌های خبری برای دور آتی را لازم می دانند و از همه مدیران مسئول پایگاه‌های خبری، فعالان و صاحب نظران این حوزه دعوت می کنند در فرایند به روز رسانی و ارتقای شاخص های رتبه بندی پایگاه‌های خبری دبیرخانه رتبه بندی را یاری کنند.

نتایج دور چهارم رتبه بندی پایگاه‌های خبری در قالب سه فایل زیر اعلام می شود:

۱. فایل امتیازات همه پایگاه‌های خبری عمومی بدون در نظر گرفتن استان محل فعالیت حاوی اطلاعات نام رسانه و امتیاز.

۲.فایل امتیازات پایگاه‌های خبری استانی. (پایگاه‌های خبری استانی که تخصصی هم هستند در فهرست پایگاه‌های خبری تخصصی و اختصاصی اعلام شده اند)

۳.فایل امتیازات پایگاه‌های خبری تخصصی و اختصاصی

اعضای دور چهارم کمیته رتبه بندی پایگاه‌های خبری:

۱- احسان اله حجتی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی

۲- یونس شکرخواه، عضو هیات مؤسس و عضو هیات رئیسه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، عضو گروه چندرسانه‌ای فرهنگستان هنر و عضو هیأت علمی دانشکدۀ مطالعات جهان در دانشگاه تهران

۳- مهری رفعتی، مدرس روزنامه نگاری در دانشگاه جامع علمی کاربردی

۴- بیژن مقدم،مدیرمسئول پایگاه خبری الف

۵- حبیبب عباسی، سردبیر پایگاه خبری شفقنا

۶- مسعود فاتح، مدیرمسئول پایگاه خبری سیتنا

۷- علی اصغر شفیعیان، سردبیر پایگاه خبری انصاف نیوز

رتبه بندی پایگاه های خبری استانی رتبه بندی پایگاه های خبری استانی

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا