انرژی

درنظر گرفتن ۵ نقطه برای احداث نیروگاه در غرب کشور

ایسنا/همدان عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد: تأسیس یک نیروگاه در منطقه غرب کشور برای رفع مشکلات موجود ضروری بوده و پنج نقطه برای احداث این نیروگاه در غرب کشور درنظر گرفته شده است.

هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، به جلسه تشکیل شده با مدیرعامل برق حرارتی پژوهشگاه برق وزارت نیرو اشاره و اظهار کرد: این جلسه یک ماه پیش برای رفع مشکل نوسان برق شهرستان ملایر تشکیل شد.

وی ادامه داد: براساس مطالعات صورت گرفته در پژوهشگاه برق، تأسیس یک نیروگاه در منطقه غرب کشور برای رفع مشکلات موجود ضروری بوده و پنج نقطه برای احداث این نیروگاه در غرب کشور درنظر گرفته شد.

همچنین بخوانید

بیگی نژاد با بیان اینکه احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در شهرستان ملایر هنوز قطعی نشده است، افزود: پنج نقطه شامل دو نقطه در شهرستان ملایر، دو نقطه در شهرستان بروجرد و یک نقطه در شهرستان درود در نظر گرفته شده و بررسی ها برای احداث نیروگاه از جمله بازدید میدانی ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمین های درنظر گرفته شده برای احداث این نیروگاه، زمین های کشاورزی است و خریداری این زمین ها برای وزارت نیرو هزینه بالایی دارد، در حال پیگیری برای تأمین زمین از منابع طبیعی هستیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس در پایان یادآور شد: این نیروگاه حرارتی با سرمایه گذاری حاکمیت احداث می شود و پس از بهره برداری، بخش خصوصی بدهی خود را به حاکمیت در این زمینه پرداخت می کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا