بین الملل

افزایش قیمت مواد غذایی در پکن با سختگیری‌های کرونایی

اقدام پکن برای ممانعت از ورود کامیون‌های حامل میوه و سبزیجاتی که از هبئی عبور می‌کنند، باعث افزایش قیمت مواد غذایی در پایتخت چین شده است.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ، اقدام پکن برای جلوگیری از گسترش همه‌گیری ویروس کرونا به پایتخت، باعث افزایش قیمت مواد غذایی شده است به طوری که ذخایر برخی مواد غذایی مثل گوشت و سبزیجات از ترس کمبود آنها به سرعت رو به اتمام است.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 مرکز سیاسی و فرهنگی چین از رانندگان کامیون‌هایی که مواد غذایی از استان هبئی می‌آورند، تست کرونا می‌گیرد. ۱۱ میلیون نفر از مردم این شهر پس از اعلام ۲۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا قرنطینه شده‌اند.

 این اقدام پکن مانع ورود کامیون‌های حامل میوه و سبزیجاتی شده که از هبئی عبور می‌کنند. موجودی گوشت و سبزیجات در بازارها تا ظهر به پایان می‌رسد و قیمت برخی میوه‌ها و سبزی‌ها دوبرابر شده است. از رانندگان کامیون‌های حامل سبزیجات خواسته شده قبل از دریافت مجوز ورود به شهر، آزمایش منفی اسید نوکلئیک خود را تحویل دهند.

 در نتیجه عرضه سبزیجات به شدت کاهش یافته است. قیمت تره فرنگی که یکی از اصلی ترین مواد اولیه برای غذاهای چینی است از آغاز سال جاری میلادی بیش از ۷ برابر شده است. پکن برای تامین نیاز خود به سبزیجات وابسته به مناطق جنوبی مثل هانیان، یانان و سیچوآن است که محموله مواد غذایی آنها باید از استانه هبئی رد شود.

 آنچه باعث افزایش قیمت مواد غذایی در چین شده فقط سختگیری در مورد آزمایش ویروس کرونا نیست. هوای سرد هزینه حمل و نقل را بالا برده و قیمت بسیار بالای ذرت باعث بالا رفتن قیمت گوشت، مرغ و تخم مرغ شده است. افزایش قیمت مواد غذایی تورم در چین را در ماه دسامبر بالا برده است.

 انتهای پیام/۷

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا