بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه تراکنش ایران با حضور فعالان نظام بانکی و صنعت پرداخت کشور برگزار شد

مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه تراکنش ایران در سالن در سالن ۲۵۰۰ نفره آمفی‌ تئاتر هتل اسپیناس پالاس با حضور فعالان نظام بانکی و صنعت پرداخت کشور برگزار شد. سخنرانان این مراسم محمد ابراهیم مقدم، دکتر محمد مراد بیات، رئیس هیات مدیره فابا، عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی کشور، مهران محرمیان،  معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی بودند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فابانیوز؛ رویداد ITE روزهای ۲۳ و ۲۴ دی‌ماه در هتل اسپیناس پالاس در حال برگزاری است. مراسم افتتاحیه این رویداد بزرگ فناوری‌های نوین مالی با حضور مقامات و مدیران ارشد کشور از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۳۰  در سالن در سالن آمفی‌تئاتر هتل اسپیناس پالاس و با حداقل تعداد افراد شرکت‌کننده برگزار شد.

محمد ابراهیم مقدم، رئیس هیات مدیره فابا در ابتدای این مراسم گفت: در امتداد پیشرفت علوم مختلف باید زیرساخت‌های آن علوم فراهم باشد تا پیشرفت حاصل شده همه‌جانبه صورت گیرد. وی با تشکر از برگزار کنندگان این نمایشگاه حضور حاضرین را باتوجه به شرایط کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مغتنم دانست.

دکتر محمد مراد بیات، مدیر عامل مرکز فابا به عنوان دومین سخنران مراسم افتتاحیه  پس از خیرمقدم و تشکر از حضور شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: در سال جاری بسیاری از برنامه‌های نمایشگاه تراکنش تحت تاثیر کرونا قرار گرفت ولی پیام ما از برگزاری این نمایشگاه در سال جاری این است که بتوانیم در زمینه تراکنش هاب منطقه باشیم. وی با توجه به تمهیدات درنظر گرفته شده در خصوص کارگاه‌های تخصصی نمایشگاه تراکنش توضیح داد. وی در این خصوص گفت: علاوه بر کارگاه‌های آموزشی، کارگاه معرفی محصول و نشست‌های تخصصی را خواهیم داشت.

در ادامه عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی کشور، اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال را ابرقدرتی در جهت اصلاح نظام بانکی به سمت دیجیتالی شدن دانست و گفت: در دنیایی به سر می‌بریم که از سیستم به اکوسیستم رسیده‌ایم و در وزارت اقتصاد به دنبال استراتژی فراگیری مالی هستیم که بر اساس آن تمام مردم کشور در اقصی نقاط کشور باید به تمام خدمات مالی به سهولت دسترسی داشته باشند. وی تحول دیجیتال، تولید محصول مطابق نیاز مشتری و سواد مالی را سه مولفه اصلی در زمینه تحول دیجیتال دانست.

معمارنژاد افزود: طبق بررسی نتایج تحقیقات صورت گرفته شرایط کرونا در دنیا خدمات پرداخت اینترنتی را بیش از گذشته تسریع گرداند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی کشور درخصوص ایجاد سفته دیجیتالی در سال گذشته گفت: در چند ماه آینده تمام سفته‌ها دیجیتالی خواهند شد و دیگر سفته کاغذی موجودیتی نخواهد داشت. در سال گذشته سند نقشه راه بانکداری دیجیتال در اقتصاد هوشمند تدوین شد که بانک‌های ملی، ملت و سپه در این زمینه آماده هستند. وی درخصوص مرکز فابا و اقدامات مثبت این مرکز گفت: قدم موثر فابا برگزاری دوره‌های بانکداری دیجیتال با بررسی آینده و چشم‌انداز در این خصوص خواهد بود.

معمارنژاد در پایان افزود: بانکداری دیجیتال نیازمند نظارت دیجیتال و رگولاتوری هوشمند خواهد بود و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم تحول دیجیتال را هرچه زودتر در کشور پیاده‌سازی کنیم.

در ادامه مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه تراکنش ایران مهران محرمیان،  معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: شرایط کرونا منجر به کوچک شدن سهم خودپردازها و بزرگ شدن زمینه فعالیت کارتخوان‌ها شده است. با تدوین مقررات در زمینه کیف الکترونیکی پول که با هدف افزایش تنوع ابزارهای پرداخت صورت گرفت موجبات فراهم ساختن امکان حضور بازیگران جدید فراهم شد.

محرمیان گفت: تدوین استراتژی در زمینه نئوبانک‌ها با هدف ظهور آنها زمینه‌ساز یکپارچه‌سازی خدمات بانکی با سایر پلتفرم‌ها خواهد بود. در زمینه نظام کارمزد قدم اول را در جهت اصلاح نظام کارمزدها و افزایش کارمزدهای پرداخت و بانکداری الکترونیکی بعد از ۱۰ سال برداشتیم. همچینن، نهاب ۲ را در روزهای آینده عملی خواهیم کرد که بر اساس آن شفافیت هویت تراکنش‌های مالی هر چه زودتر محقق گردد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی بحث‌های مبارزه با سایت‌های قمار و شرط‌بندی را از مباحث در حال انجام دانست و افزود:  در حوزه اعتبارسنجی اقدامات بسیار خوبی در ماه‌های گذشته صورت گرفته است. سیاست ما این است که از فینتک‌ها برای ایجاد نوآوری‌های مالی کمک بگیریم. وی در پایان از سربازان فناوری‌ اطلاعات در دوران کرونا که باعث تسهیل خدمات بانکی آنلاین به آحاد مردم شدند تجلیل کرد.

در پایان، مراسم معرفی چهره‌های ماندگار چهره‌های شاخص در عرصه حوزه پرداخت معرفی و از آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها تجلیل شد. در این مراسم مهدی حسینی و مسیح قائمیان به عنوان مدیران موثر فناوری و پرداخت کشور معرفی شدند. همچنین، محمدرضا ساروخانی چهره ماندگار صنعت پرداخت کشور در سال ۹۹ شد.

گفتنی است؛ ششمین رویداد بزرگ فناوری‌های مالی ایران با حضور چهره‌های مطرح پرداختی و بانکی کشور، با حفظ پروتکل‌های بهداشتی ۲۳ و ۲۴ دی ماه ۹۹ در هتل اسپیناس پالاس در حال برگزاری است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا