انرژی

ایران مازاد مازوت ندارد

به گفته سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، کشور نه تنها مازاد مازوت ندارد بلکه با توجه به خالی بودن نیمی از مخازن ذخیره سازی با کمبود این فرآورده برای انجام تعهدات صادراتی نیز رو به رو است.

مهدی اسماعیلی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تحویل سوخت مازوت به نیروگاه ها با توجه به شرایط اضطرار و برای جلوگیری از قطع برق انجام می شود، گفت: در حالی که امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درخواست ۱.۵ تا ۲ میلیون تن مازوت برای تحویل به مشتریان را دارد اما با توجه به افزایش مصرف این سوخت در کشور و خالی بودن مخازن،‌ مازوت اضافه ای نداریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲.۸ میلیارد لیتر از مخازن خالی است و اگر حتی تا دو ماه مازوت تولید شود اما به مصرف نرسد باز هم با کمبود فضا برای نگهداری آن رو به رو نیستیم.

همچنین بخوانید

اسماعیلی با بیان اینکه با افزایش مصرف گاز در بخش خانگی،‌ مصرف مازوت در نیروگاه ها و صنایع افزایش داشته، افزود:‌ با این حال در هیچ یک از کلانشهرهای کشور مازوت مصرف نمی شود.
وی میانگین تحویل سالانه مازوت به نیروگاه ها را روزانه ۱۳ میلیون لیتر عنوان کرد و گفت:‌این عدد در حال حاضر به ۳۵ میلیون لیتر در روز رسیده است.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا