امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پیش بینی اتمام کاداستر اراضی کشور در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۰

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور پیش بینی کرد: در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۰، کاداستر اراضی به اتمام می رسد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، رئیس این سازمان در سمینار سراسری کاداستر اراضی ملی و دولتی که با حضور رؤسای دو سازمان جنگل‌ها و مراتع و ثبت اسناد و املاک کشور و مدیران دو مجموعه استانی برگزار شد، گفت: با چشم اندازی که از این همکاری وجود دارد پیش بینی می‌شود در ۶ ماهه نخست سال آینده کار کاداستر تمامی اراضی ملی و دولتی در کشور به اتمام برسد.

مسعود منصور افزود: تا پایان سال جاری دو جلسه هم افزایی با سازمان ثبت برگزار خواهیم کرد و در جلسه پایانی از استان‌هایی که پیشرفت‌های چشمگیر و موفقیت‌آمیز در تثبیت مالکیت دولت و صدور سند داشته باشند مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: اکنون با تعاملاتی که بین دو سازمان ثبت و جنگل‌ها و مراتع وجود دارد فرصت طلایی و استثنایی است و دیگر پذیرفتنی نیست که شاهد کم کاری در بخش اجرای قوانین حدنگاری باشیم.

منصور تاکید کرد: نحوه انجام کاداستر بسیار مهم است که بتواند تداخلات و تعارضاتی که وجود دارد را برطرف نموده و از مشکلات مردم با منابع طبیعی بکاهد.

وی گفت: خوشبختانه در زمینه تثبیت مالکیت دولت و صدور سند تک برگی اختلافات آماری زیادی وجود ندارد و اکنون به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها اضافه کرد: آنچه را که سازمان ثبت اسناد به عنوان سند صادر کرده و تأیید نموده است از این پس مبنای آماری ما قرار می‌گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مرتع و آبخیزداری کشور همچنین در این نشست اعلام کرد: کاداستر جنگل‌های کشور و اراضی ساحلی تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و مجموع عملکرد طرح ۹ در ۹۹ منجر به انتخاب منابع طبیعی برتر استان‌های کشور می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا