بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۰/۲۴|کاهش قیمت نفت به ۵۵ دلار با جهش کرونا

در حالی که افزایش آمار جهانی مبتلایان به کرونا نگرانی ها در مورد تقاضای انرژی را شدت بخشیده است قیمت نفت روز پنجشنبه برای دومین جلسه متوالی شاهد کاهش بود، هرچند که کاهش ذخایر نفت خام آمریکا برای پنجمین هفته متوالی مانع از افت بیشتر قیمت ها شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۲۵ درصد کاهش به ۵۵ دلار و ۹۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه فوریه نیز امروز با ۱۲ سنت معادل ۰.۲۳ درصد افت به ۵۲ دلار و ۷۹ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر بازار نفت در موسسه آکسی تریدر گفت: «با توجه به تقویت دلار و فراوانی عرضه بنزین که موجب خنثی شدن تاثیر کاهش ذخایر نفت آمریکا شده، روند افزایشی قیمت نفت متوقف شده است.»

همچنین بخوانید

اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش داشته، اما میزان ذخایر بنزین و میعانات شاهد رشد بوده زیرا فعالیت پالایشگاه ها به بالاترین سطح از ماه اوت رسیده است.

چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان شاهد بیشترین جهش تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در طی ۱۰ ماه گذشته بوده و تعداد مبتلایان در استان هیلونگ جیانگ در شمال شرقی این کشور تقریبا سه برابر شده است. این آمارها در آستانه تعطیلات سال نوی چینی مقامات چینی را نگران کرده است.

دولت های مختلف اروپایی روز چهارشنبه و با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونای انگلیس محدودیت های سختگیرانه تر و طولانی تری را برای مهار کرونا اعلام کردند. به گفته کارشناسان بعید است واکسیناسیون تا دو یا سه ماه آینده کمکی به مهار ویروس کند.

به گفته یک مقام آژانس بین المللی انرژی، در حالی که عواملی همچون روند کند واکسیناسیون و نحوه واکنش ویروس در برابر واکسن های تولیدی چشم انداز بازار جهانی نفت را مبهم ساخته است، تولیدکنندگان با چالش بی سابقه ای برای برقراری توازن میان عرضه و تقاضا مواجه شده اند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا