امور زیربناییتعاون و اشتغال

نرخ بیکاری در شادگان به ۴۵ درصد رسید / تعهد اشتغال افزایش یابد

شادگان – سرپرست فرمانداری شادگان گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در این شهرستان به ۴۵ درصد افزایش یافته؛ بنابراین باید با ایجاد کار مضاعف در این شهرستان، نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

همچنین بخوانید

امید صبری پور در گفتگو با خبرنگار مهر از بالا بودن نرخ بیکاری در این شهرستان به عنوان مهمترین مشکل این منطقه یاد کرد و اظهارکرد: با وجود ظرفیت‌های خوب در بخش‌های گردشگری و کشاورزی، نرخ بیکاری در این شهرستان حدود ۴۵ درصد است که به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

وی گفت: باید با راه‌اندازی کارخانه‌های صنعتی، فولادسازی، پتروشیمی و توسعه صنایع پایین دستی فولاد، نرخ بیکاری در منطقه کاهش یابد البته جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی می‌تواند به روند توسعه این منطقه شتاب بخشد.

سرپرست فرمانداری شادگان از بندر شادگان که حدود ۴۵ کیلومتر با مرکز این شهرستان فاصله دارد به عنوان حلقه مهم توسعه اقتصادی و تجارت یاد کرد و گفت: در حال راه اندازی بازار ته لنجی در این شهر هستیم تا برای هموطنان و گردشگران جذابیت اقتصادی داشته باشد.

صبری پور، احداث شهرک خرما، مجوز ۱۰ هزار هکتاری پرورش آبزیان، راه اندازی اسکله گردشگری با همکاری سازمان‌های بنادر و میراث فرهنگی در آینده نزدیک، طرح آبرسانی غدیر و تأمین پایدار آب کشاورزی به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر را از برنامه‌های مهم توسعه‌ای این شهرستان بیان کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا