بین الملل

دولت ترامپ خرید از چین را به حداقل می‌رساند

ترامپ از نهادهای دولتی خواسته خرید کالاها و خدمات چینی توسط دولت فدرال را به حداقل برسانند تا مانع جاسوسی چین از سیستم‌های اطلاعاتی دولت آمریکا شوند.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دونالد ترامپ در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود اقدام دیگری علیه چین انجام داد و دولت را مجبور کرد خرید کالاها و خدمات چینی را به منظور کاهش خطر جاسوسی به حداقل برساند.

 آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ترامپ طی بیانیه‌ای چین را به هدف گرفتن سیستم‌های اطلاعاتی دولت آمریکا برای مقاصد نظامی از طریق سایبری و سایر روش‌های دیگر متهم کرد.

 وی با اشاره به چین گفت:«آمریکا باید اقداماتی برای حفاظت از منافع مردم خود انجام دهد. ما باید قوانین و سیاست‌های خود را تنظیم کنیم و قدم‌های لازم را برای کاهش خطر جاسوسی چین که دولت فدرال را هدف گرفته برداریم».

 وی گفت ترامپ از نهادهای دولتی خواسته خرید کالاها و خدمات چینی توسط دولت فدرال را به حداقل برسانند.

 طبق گفته یکی دیگر از مقامات ارشد دولت آمریکا، هدف اصلی مقابله با تلاش چین برای نفوذ به شبکه‌های فناوری اطلاعات آمریکاست.

 این اطلاعیه کمتر از یک هفته تا پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ اعلام شده است. این آخرین اقدام از سری تلاش‌های ترامپ برای هدف گرفتن چین است.

ترامپ توانسته سیاست‌های سختگیرانه‌ای در زمینه‌های مختلف از تجارت تا جاسوسی و ویروس کرونا نسبت به چین اتخاذ کند. روابط بین چین و آمریکا در بدترین شرایط طی دهه‌های گذشته قرار دارد.

 انتهای پیام/۱۹

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا