بانکبانک و بیمه

دستورالعمل اجرایی ماده (۶) اصلاحی قانون صدور چک

بانک رفاه کارگران دستورالعمل اجرایی ماده (۶) اصلاحی قانون صدور چک و مهلت اجرای برخی از موارد آن را ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، به استناد نامه مدیریت کل مقررات، مجوزه های بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی ج.ا.ا و بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، مهلت اجرای تبصره ۱ ماده (۲۱) مکرر الحاقی به قانون صدور چک مبنی بر “تسویه چک صرفاً در سامانه تسویه چک (چکاوک) طبق مبلغ و تاریخ مندرج در سامانه و در وجه دارنده نهایی چک جهت استعلام از سامانه صیاد” به دلیل لزوم آموزش و فرهنگ سازی و کاهش مراجعه مردم به شعب تا پایان سال جاری به تعویق افتاد. همچنین، الزام درج تاریخ اعتبار بر روی برگه چک از تاریخ ۲۰ دی ماه ۹۹  تا پایان سال جاری و ابلاغ مجدد مراتب از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا. به تعویق می افتد.

بر اساس این گزارش، الزام تعیین شده بابت ممنوعیت پذیرش و کارسازی برگه چک های مربوط به دسته چک‌های ارائه شده به مشتریان پس از تاریخ ۲۰ دی ماه ۹۹ که در وجه حامل صادر شده اند، تا پایان سال جاری و ابلاغ مجدد مراتب از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا. به تعویق می افتد، از این رو صدور چک در وجه حامل و ظهر نویسی آن برای انتقال، تا اطلاع ثانوی طبق روال سابق خواهد بود.

علاوه بر این، به منظور آموزش و فرهنگ سازی، ثبت صدور و انتقال چک در سامانه صیاد از تاریخ ۲۰ دی ماه ۹۹ برای صادر کنندگان و دارندگان چک که قصد انتقال آن را به دیگران دارند، به صورت اختیاری میسر می‌شود. اجرای این مهم تا اطلاع ثانوی برای اشخاص اختیاری بوده و الزامی در این مورد وجود ندارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا