بورسبورس اوراق

سقوط شاخص بورس به ارتفاع ۱.۱ میلیون واحد

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۴۳هزار واحد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۸میلیارد و ۶۳۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش ۷هزار و ۵۲میلیارد تومان در ۸۲۷هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۴۳هزار و ۴۳واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۸۶هزار و ۷۹۳واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری خوارزمی، کارخانجات داروپخش و موتورسازان تراکتورسازی ایران با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

همچنین بخوانید

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۱۲۴۷واحد، کل (هم‌وزن) ۱۰۳۱۸واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۷۵۱واحد، آزاد شناور ۴۸۵۳۲واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۳۳۶۲۶ و ۷۹۵۹۷ واحد رشد کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۸۰۸میلیون ورقه به‌ارزش ۳هزار و ۸۰۱میلیارد تومان در ۴۵۸هزار نوبت، آیفکس ۴۶۱واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۸۵۹واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، توزیع دارو پخش و توکاریل بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا