امور زیربناییراه و ساختمان

مخالفت سازمان هواپیمایی با اخذ عوارض مضاعف شهرداری‌ها از ایرلاین‌ها

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رایزنی با رئیس مجلس شورای اسلامی جهت اصلاح قوانین مربوط به دریافت عوارض از شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و اظهار کرد که ما با اخذ عوارض بدین گونه که هست موافق نیستیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، تورج دهقانی زنگنه، رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره اخذ عوارض شهرداری‌ها که از شرکت‌های هواپیمایی در شهرستان‌های مختلف دریافت می‌شود، عنوان کرد: شهرداری‌ها بر اساس قانون این عوارض را دریافت می‌کنند و امکان حذف آن وجود ندارد.

وی گفت: عوارض‌ها درآمد پایدار شهر هستند و بر همین مبنا، شهرداری‌ها موظف هستند که مطابق قانون این عوارض را از شرکت‌های هواپیمایی اخذ کنند.

زنگنه اظهار داشت: مشکل این است که هم‌اکنون این قانون وجود دارد و برای هرگونه تغییر، باید این خواسته طی لایحه‌ای تقدیم مجلس شود و نمایندگان مجلس نیز پس از بررسی، نسبت به اصلاح آن اقدام کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از رایزنی با رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران انجمن ایرلاین‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: طی این دیدار مشکلات ایرلاین‌های کشور مطرح شد و این موضوع مورد تأکید قرار گرفت که این اشکال مربوط به قانون است و باید اصلاح شود.

زنگنه افزود: یکی از اشکالاتی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که مطابق قانون، شهرداری از شهری که در آن بلیت صادر شده است، می‌تواند عوارض دریافت کند؛ این در حالی است که ممکن است یک نفر از خانه‌اش بلیت خریداری کرده باشد و بعد به منطقه دیگری برود و از آنجا سوار هواپیما بشود؛ بنابراین شهرداری‌ها نباید از دو محل عوارض دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری با اخذ عوارض بدین‌گونه موافق نیست،خاطرنشان کرد: باید این قانون به‌گونه‌ای اصلاح شود که طی آن محل سوار شدن مسافر ملاک عمل قرار گیرد.

 

 

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا