انرژی

توقیف ۴۵ هزار دستگاه غیر مجاز ماینر و برخورد جدی با متخلفان

سخنگوی صنعت برق کشور از توقیف ۴۵ هزار دستگاه ماینر غیر مجاز خبر داد و گفت: مصرف برق این دستگاه های غیرمجاز رمز ارز نزدیک به ۱۰۰ مگاوات است و اجازه نخواهیم داد عده ای با سواستفاده، منجر به تضعیع حقوق عموم مردم شوند.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه این تعداد ماینر غیرمجاز که در روزهای گذشته شناسایی شده بودند، همزمان با اجرای برنامه سراسری تعدیل روشنایی و اصلاح انشعاب و رمز ارزها، جمع آوری شد، اظهار کرد: تعدیل روشنایی معابر و مدیریت مصرف مراکز پرمصرف برای جلوگیری از اعمال خاموشی به مشترکان خانگی است.

سخنگوی صنعت برق با هشدار به مراکز استخراج رمز ارز که از برق غیرقانونی برای این کار استفاده می‌کنند، گفت: اینگونه مراکز غیرمجاز در صورت شناسایی، به مراجع قضایی معرفی و به پرداخت جریمه محکوم خواهند شد.

همچنین بخوانید

وی با تاکید بر اینکه جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌هاست، تصریح کرد: مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در صورت کشف، ضمن الزام به پرداخت هزینه برق مصرفی، به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، سیاست وزارت نیرو، حمایت از تشکیل مزارع استخراج رمز ارزها در کشور و سایر مراکز استخراجی است که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه با این حال، با آن دسته از مراکز استخراج که به صورت غیرمجاز از برق با تعرفه‌ای به غیر از تعرفه مربوطه استفاده می‌کنند، به شدت برخورد خواهد شد، گفت: در همین راستا در صورت شناسایی مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها، جریان برق آنها قطع و علاوه بر معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی، هزینه برق مصرفی و خسارات وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می‌شود.

رجبی مشهدی با بیان اینکه عاملان شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارزها، تا سقف ۲۰ میلیون تومان مشمول دریافت پاداش خواهند بود. اطلاعات عاملان شناسایی، محرمانه تلقی شده و شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق اقدامات لازم برای صیانت و جلوگیری از افشای آن را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا