بین الملل

اقتصاد آلمان ۵ درصد کوچک شد

اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد که به دنبال تاثیرات ناشی از بحران ویروس کرونا تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۰ با ۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن روبرو شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، اداره آمار فدرال آلمان اعلام کرد که به دنبال تاثیرات ناشی از بحران ویروس کرونا تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۰ با ۵ درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن روبرو شده است.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این اداره در بیانیه ای نوشت: پس از یک دوره رشد ده ساله، اقتصاد آلمان دچار رکود عمیقی شده است. با این حال، طبق محاسبات موقت، این رکود اقتصادی نسبت به بحران مالی ۲۰۰۹ که اقتصاد این کشور ۵.۷ درصد در آن زمان کاهش یافت، شدت کمتری داشته است.

پیتر آلتمایر، وزیر امور اقتصادی و انرژی آلمان روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این رکود اقتصادی بسیار کمتر از چیزی است که اکثر کارشناسان در طول سال پیش بینی کرده بودند.

خبرگزاری دی پی ای آلمان نیز به نقل از آلبرت براکمن، رئیس بخش حساب های ملی اداره آمار فدرال، اعلام کرد که اقتصاد این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر “در سال ۲۰۲۰ نسبتاً با شرایط خوبی پیش رفته است”.

آلتمایر ابراز اطمینان کرد که اقتصاد آلمان با وجود بیماری همه گیر در سال ۲۰۲۱ به رشد خود بازمی گردد و اضافه کرد که بزرگترین اقتصاد اروپا امسال بهبود خواهد یافت و “یک سال رو به رشد” را تجربه خواهد کرد.

آلتمایر در ادامه تأکید کرد که دولت آلمان “برای محافظت از اقتصاد” به تأمین منابع مالی لازم ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/  

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا