بین الملل

سپرده‌های ارزی کره جنوبی رکورد زد

داده های بانک مرکزی کره جنوبی نشان داد که سپرده های ارزی این کشور به دلیل تقاضای قوی در ماه دسامبر به رکورد جدیدی دست یافته است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، داده های بانک مرکزی کره جنوبی نشان داد که سپرده های ارزی این کشور به دلیل تقاضای قوی در ماه دسامبر به رکورد جدیدی دست یافته است.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

سپرده های ارزی متعلق به ساکنان این کشور تا پایان ماه دسامبر به بالاترین رقم خود یعنی ۹۴.۲ میلیارد دلار رسید که طبق اعلام بانک مرکزی کره ۰.۵۹ میلیارد دلار بیشتر از یک ماه قبل از آن است.

رقم این سپرده ها برای سومین ماه متوالی روند رکوردشکنی خود را حفظ کرد. اصطلاح “ساکنان” به اشخاص و شرکت های داخلی و همچنین اشخاص و شرکت های خارجی که حداقل شش ماه در این کشور اقامت داشته اند اطلاق می شود.

این در حالی است که سپرده های ارزی متعلق به شرکت ها اندکی کاهش یافت و به ۷۴.۳۹ میلیارد دلار رسید، اما رقم سپرده های متعلق به اشخاص تا پایان ماه گذشته ۰.۷۹ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۱۹.۸۱ میلیارد دلار رسید.

بر اساس این گزارش، سپرده هایی که ارز آن دلار آمریکاست ۰.۱۸ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۸۰.۰۴ میلیارد دلار رسید.

سپرده هایی که ارز آن یورو و ین ژاپن بود نیز هرکدام رشد کردند و به ترتیب به ۴.۷۱ میلیارد دلار و ۵.۴۴ میلیارد دلار رسیدند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا