بین الملل

سرمایه‌گذاری چین در ذخیره آب رکورد زد

طبق گزارش جدید وزارت منابع آب چین، سرمایه‌گذاری این کشور در تأسیسات ذخیره آب در سال گذشته رکوردی تاریخی به ثبت رسانده و به ۷۷۰ میلیارد یوآن (معادل ۱۱۸.۵ میلیارد دلار) رسیده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شین‌هوا، طبق گزارش جدید وزارت منابع آب چین، سرمایه‌گذاری این کشور در تأسیسات ذخیره آب در سال گذشته رکوردی تاریخی به ثبت رسانده و به ۷۷۰ میلیارد یوآن (معادل ۱۱۸.۵ میلیارد دلار) رسیده است.

مقامات محلی با وجود تلاش برای خنثی کردن تأثیرات بحران کرونا استفاده از اوراق ویژه دولتی و وام‌های بانک‌ها برای افزایش حجم سرمایه‌گذاری در ذخیره آب تا جای ممکن، را مورد تشویق قرار می‌دهند.

در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۵۰.۹ میلیارد یوآن از اوراق قرضه ویژه دولت‌های محلی برای تأمین مالی پروژه‌های ذخیره آب استفاده شد که این تقریباً ۶ برابر سال ۲۰۱۹ است.

در سال گذشته چین عملیات ساخت ۴۵ پروژه بزرگ ذخیره آب، شامل پروژه‌های کنترل سیل، مخازن بزرگ و تأسیسات آبیاری، را آغاز کرد.

وزارت منابع آب چین اعلام کرد در سال جاری عملیات ساخت پروژه‌های ذخیره آب را تسریع خواهد کرد و در تثبیت سرمایه‌گذاری و حفظ رشد اقتصادی به ذخیره‌سازی آب نقشی پررنگ و مهم خواهد داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا