انرژی

بررسی طرح تامین ارز با استفاده از جهش تولید صنعت استخراج رمز ارز در کمیسیون انرژی

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بحث و بررسی پیرامون طرح تامین ارز با استفاده از جهش تولید صنعت استخراج رمز ارز در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

هادی بیگی نژاد در گفت وگو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون طرح تامین ارز با استفاده از جهش تولید صنعت استخراج رمزارز با حضور نمایندگانی از بانک مرکزی و وزارت نیرو مورد بحث و بررسی قرار گرفت. براساس این طرح تولیدکنندگان رمز ارز ساماندهی خواهند شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در این طرح مراکزی باعنوان مزارع رمز ارز در اختیار تولید کنندگان رمز ارز قرار می‌گیرد و با قیمت‌های مناسبی به آن‌ها برق داده می‌شود تا بتوانند رمز ارز تولید کنند. پس از ارائه گزارش از سوی نمایندگان دستگاه های حاضر در جلسه، در نهایت رای‌گیری درخصوص کلیات این طرح به جلسه فردا موکول شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: در بازدید هفته گذشته کمیسیون از نیروگاه هسته‌ای بوشهر، مسئولان نیروگاه به مشکلات خود اشاره کردند که امروز این مشکلات در کمیسیون با حضور نماینده سازمان مدیریت برنامه‌ریزی، نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیاء و نماینده سازمان انرژی اتمی مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: قرار بر این شد به زودی طرحی به کمیسیون تلفیق بودجه سال۱۴۰۰ ارسال شود تا اعتباراتی برای توسعه نیروگاه هسته‌ای بوشهر در نظر گرفته شود. در جلسه فردا کمیسیون نیز با حضور وزیر نیرو موضوع کمک به برق هسته‌ای کشور را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا