بین الملل

ترامپ در آخرین ضربه خود به چین زنجیره تأمین هواوی را قطع کرد

دولت آمریکا در آخرین روزهای ریاست جمهوری دونالد ترامپ به چندین تامین کننده شرکت هواوی Huawei اعلام کرد که مجوزهای آنان برای همکاری با این غول فناوری چین را لغو می کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ، به گفته منابع آگاه، دولت آمریکا در آخرین روزهای ریاست جمهوری دونالد ترامپ به چندین تامین کننده شرکت هواوی Huawei اعلام کرد که مجوزهای آنان برای همکاری با این غول فناوری چین را لغو می کند و سایر درخواست های همکاری با این شرکت چینی را نیز رد خواهد کرد.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

رویترز به نقل از این منابع گزارش داد که شرکت اینتل از جلمه تأمین کنندگان شرکت هواوی است که مجوزش لغو خواهد شد.

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین از برنامه خود برای رد “تعداد قابل توجهی از درخواست های صدور مجوز صادرات به هواوی” خبرد داد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان اینتل و وزارت بازرگانی ایالات متحده به درخواست های شبکه خبری بلومبرگ برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

این اقدام علیه شرکت هواوی احتمالاً آخرین ضربه دولت ترامپ برای تضعیف غول ارتباطات و مخابرات چین محسوب می شود و با روی کار آمدن جو بایدن کانون توجه به سمت روابط ایالات متحده و چین خواهد بود.

این در حالی است که اوایل روز دوشنبه سهام شرکت های سازنده تراشه در آسیا و تامین کنندگان هواوی از جمله شرکت سامسونگ الکترونیک، توکیو الکترونیک گیم، شرکت ادونتست و شرکت لیزرتک از ۱ تا ۴ درصد افت کردند.

شرکت آمریکایی اینتل در میان گروه کوچکی از شرکت ها بود که دولت ایالات متحده برای تجارت با شرکت هواوی به آن مجوز داده بود. در ماه مه ۲۰۱۹ دولت ترامپ شرکت هواوی را در لیست تهدیدات امنیت ملی قرار داد و آن را تحریم کرد.

تحریم های دولت ترامپ روابط تجاری مهم شرکت هوآوی با شرکت هایی مانند گوگل که نرم افزار اندروید را در صدها میلیون تلفن هوشمند هواوی تولید می کند و یا شرکت “تولید نیم‌رسانا تایوان” که تراشه های پیشرفته هواوی را تامین می کند، قطع کرد.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا