بورسبورس اوراق

شاخص بورس ۳۶ هزار واحد دیگر افت کرد

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۳۶هزار واحد افت کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۴میلیارد و ۳۲۰میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش ۴هزار و ۱۹۰میلیارد تومان در ۵۱۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۳۶هزار و ۹۸۹واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۹هزار و ۷۲۱واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری خوارزمی، کارخانجات داروپخش و پرداخت الکترونیک سامان کیش با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

همچنین بخوانید

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۹۶۶۵واحد، کل (هم‌وزن) ۷۹۲۵واحد، قیمت (هم‌وزن) ۵۱۸۵واحد، آزاد شناور ۴۰۷۵۰واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۳۰۴۹۷ و ۶۲۸۱۰ واحد رشد کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۹۴۹میلیون ورقه به‌ارزش ۹هزار و ۴۴۲میلیارد تومان در ۴۳۸هزار نوبت، آیفکس ۴۲۲واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۴۳۶واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی زاگرس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، شیر پگاه آذربایجان شرقی و توزیع دارو پخش بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا