بین الملل

رشد ۲.۳ درصدی اقتصاد چین در سال ۲۰۲۰ با وجود بحران کرونا

بر اساس آمار دولت چین دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن ۲.۳ درصد رشد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی ان ان بیزینس، اقتصاد چین طی سال گذشته میلادی بیش از آنچه انتظار می رفت رشد کرد در حالی که بقیه کشورهای جهان به شدت از بحران مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا آسیب دیدند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

بر اساس آمار دولت چین که روز دوشنبه منتشر شد، دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن ۲.۳ درصد رشد کرد.

این کندترین نرخ رشد سالانه اقتصاد چین طی چند دهه اخیر محسوب می شود. در سال ۱۹۷۶، این کشور سال بدتری را پشت سر گذاشت زمانی که تولید ناخالص داخلی چین در آشوب های اجتماعی و اقتصادی ۱.۶ درصد کاهش یافت.

اما طی یک سالی که بیماری همه گیر کرونا اقتصادهای بزرگ جهان را به رکود فرو برد، چین به وضوح در رتبه نخست قرار گرفته است.

رشد اقتصاد چین از پیش بینی ها نیز بیشتر بود: به عنوان مثال صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده بود که اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ ۱.۹ درصد رشد می کند. این تنها اقتصاد بزرگ جهانی است که صندوق بین المللی پول انتظار داشت کاملا رشد کند.

نینگ جیژه سخنگوی اداره ملی آمار چین در یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن گفت: عملکرد (اقتصاد) بهتر از آن بود که انتظار داشتیم.

چین سال گذشته برای اولین بار در دهه های گذشته برنامه هدف رشد اقتصادی خود را لغو کرد، در حالی که همه گیری یک ضربه تاریخی به اقتصاد این کشور وارد کرد.

تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه اول تقریباً ۷ درصد کاهش یافت چرا که در مناطق وسیعی از این کشور محدودیت های کرونایی و تعطیلی های گسترده اجرا شد.

بر اساس این گزارش، تولیدات صنعتی این کشور عامل اصلی رشد اقتصاد بود و در دسامبر ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل ۷.۳ درصد جهش کرد.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا