بین الملل

آژانس بین المللی انرژی: تولید گاز متان ۱۰ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافته است

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد در سال گذشته میلادی ۷۰ میلیون تن متان از عملیات‌های نفت و گاز تولید شده که حدود ۱۰ درصد کمتر از ۲۰۱۹ است.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد تولید جهانی  گاز گلخانه‌ای متان ۱۰ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافته که مشخصاً به دلیل تولید کمتر نفت و گاز بوده است.

  جدیدترین خبر‌ها و تحلیل‌های ایران و جهان را در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 سایر صنایع مثل کشاورزی هم تولید کننده بزرگ گاز متان هستند.

 آژانس بین المللی انرژی که به دولت‌ها برای تعیین سیاست انرژی آنها کمک می‌کند اعلام کرد در سال گذشته میلادی ۷۰ میلیون تن متان از عملیات‌های نفت و گاز تولید شده که حدود ۱۰ درصد کمتر از ۲۰۱۹ است.

در گزارش این آژانس آمده است:«بخش بزرگی از این کاهش تولید متان در ۲۰۲۰ به این خاطر نبوده که شرکت‌های نفتی توجه بیشتری به نشتی متان در عملیات‌های خود کرده‌اند، بلکه به دلیل تولید کمتر نفت و گاز بوده است».

«این خطر وجود دارد که روند کاهش تولید متان با افزایش تولید سوخت به دنبال بهبود فعالیت‌های اقتصادی در جهان متوقف شده و رو به افزایش رود».

 قرارداد بی‌سابقه اوپک پلاس که بین اعضای اوپک و سایر کشورهای تولید کننده نفت از جمله روسیه بسته شد، روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی نفت قبل از بحران کرونا را از تولید نفت جهان کم کرد.

 تحریم‌های آمریکا تولید نفت ونزوئلا را مختل کرده و صنعت نفت لیبی از جنگ طولانی مدت داخلی رنج می‌برد. تولیدکنندگان نفت آمریکا هم از سقوط قیمت نفت به خاطر کاهش تقاضا در اثر همه‌گیری ویروس کرونا و جنگ قیمت بین روسیه و عربستان ضربه خورده‌اند.

 آژانس بین المللی انرژی در سناریوی توسعه پایدار خود پیش‌بینی می‌کند روند گرم شدن هوای جهان تا سطح قابل قبولی مدیریت شود و تولید گاز متان در بخش انرژی تا ۲۰۲۵ به کمتر از ۵۰ میلیون تن و تا ۲۰۳۰ به کمتر از ۲۵ میلیون تن برسد.

 این آژانس اعلام کرد روسیه و آمریکا بزرگترین تولید کنندگان متان در دنیا بوده‌اند.

 انتهای پیام/۳۰

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا