بین الملل

آمریکا امروز تحریم‌های جدیدی علیه پروژه صادرات گاز روسیه به اروپا اعمال می‌کند

منابع آگاه اعلام کردند که دولت آمریکا قصد دارد امروز (سه شنبه) تحریم‌های جدیدی علیه شناور فورتونا و شرکت مالک آن که در ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به پروژه نورد استریم ۲ مشارکت دارد، اعمال کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، منابع آگاه اعلام کردند که دولت آمریکا قصد دارد امروز (سه شنبه) تحریم‌های جدیدی علیه شناور فورتونا و شرکت مالک آن که در ساخت خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به پروژه نورد استریم ۲ مشارکت دارد، اعمال کند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

روزنامه هندلزبلات روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که آمریکا به دولت فدرال آلمان و سایر شرکای اروپایی خود درباره این تحریم جدید اطلاع داده است.

اساس تصمیم ایالات متحده در مورد این تحریم ها قانون CAATSA (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها) اعلام شده است. خطوط لوله نورد استریم ۲ و ترک استریم هدف این تحریم ها قرار دارند.

به گفته روزنامه هندلزبلات، تأثیر تحریم های ایالات متحده علیه فورتونا هنوز مشخص نیست. منابع این روزنامه در جامعه بازرگانی اعلام کردند که طرف روسی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از قرار گرفتن شناورهای لوله خود در معرض تحریم ها انجام داد.

شرکت KVT-Rus یک شرکت کوچک مستقر در مسکو است که دسامبر گذشته مالک شناور Fortuna شد.

پروژه Nord Stream 2 ساخت دو رشته خط لوله انتقال گاز با ظرفیت کلی ۵۵ میلیارد متر مکعب در سال از سواحل روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک را در برنامه دارد. تا به امروز، ۹۴ درصد از ساخت این خط لوله به پایان رسیده است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا