كشاورزی و دامپروری

قیمت تخم مرغ در عمده فروشی کاهش یافت

دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار گفت: در حالی که قیمت تخم مرغ درب مرغداری از ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان به ۱۶ هزار تومان کاهش یافته اما مغازه داران حاضر به کاهش قیمت این محصول در خرده فروشی‌ها نیستند.

سید فرزاد طلاکش دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: قیمت تخم مرغ اکنون دو نرخی است و مرغداران آن را به قیمت های متفاوت ۱۴ هزار تومانی به شرکت پشتیبانی امور دام و با قیمت آزاد ۱۸ هزار تومانی و حتی مقطعی ۲۰ هزار تومان به سایرین به فروش رساندند.

وی افزود: قیمت تخم مرغ را باید بازار تعیین کند به طوری که از روز گذشته قیمت این محصول درب مرغداری  به ۱۶ هزار تومان کاهش یافته  اما هنوز نرخ این محصول در خرده فروشی ها کاهش نیافته است.

همچنین بخوانید

دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار ادامه داد: مغازه دار ها وقتی می بینند که مردم حاضرند برای هرشانه تخم مرغ ۵۰ هزار تومان پرداخت کنند حاضر به کاهش قیمت این محصول نیستند و کوتاه نمی آیند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

وی تصریح کرد: در حال حاضر هرشانه تخم مرغ ۳۰ عددی در  عمده فروشی حداقل 43 هزار تومان و در خرده فروشی کمتر از ۴۵ هزار تومان به فروش نمی رسد.

طلاکش افزود: در صورتی که قیمت تخم مرغ به صورت بسته بندی شده با درج قیمت برای مصرف کننده در بازار عرضه شود از نوسانات اینچنینی در بازار جلوگیری به عمل می آید.

انتهای یپام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا