ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

خاموشی‌ها ارتباطی به ماینرها ندارد/ استخراج بیت‌کوین غنیمت است

به گفته کارشناسان حوزه رمزارز و بلاک‌چین، خاموشی‌های شهر تهران ارتباطی به فعالیت ماینرها ندارد و در شرایط تحریمی و برای حل مشکل ارزآوری در کشور، استخراج بیت‌کوین باید غنیمت شمرده شود.

به گزارش آرمان اقتصادی، نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با موضوع استخراج رمزارزها، امروز برگزار شد. در این نشست برات قنبری -دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای- با بیان اینکه اقتصاد کشور ما اقتصاد نفت‌محور و بانک‌محور است، افزود: ما ناگزیریم به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری‌های نو حرکت کنیم. به همین منظور سازمان نصر که متشکل از ۱۸ هزار شرکت و مجموعه فعال است، بنا گذاشت وارد دو حوزه فناوری‌های نوین بلاک‌چین و رمزارز شود و از آنجایی که مدتی است موضوع خاموشی‌های اخیر و کمبود انرژی و ماینینگ‌ها مطرح شده، بناست امروز، حوزه رمزارزها و ارتباط آن با انرژی بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه در هر برنامه پنج ساله همواره پیش‌بینی ایجاد ظرفیت انرژی در کشور را داریم که موتور محرکه اقتصاد و صنایع و گسترش آنها از الزامات توسعه کشور است، ادامه داد: در موضوع کمبود انرژی و خاموشی‌ها باید اشاره کرد زمانی که در تهران ما خاموشی داشیتم، میزان کمبود انرژی در آن زمان دو برابر مصرف انرژی رمزارزها بود که نشان می‌دهد مشکل از عدم کنترل و برنامه‌ریزی تقسیم بار و میزان بار شبکه است که ما نتوانستیم میزان مصرف و نیاز را در زمان‌های مختلف برآورد کنیم.

دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ادامه داد: سازمان نصر از ماه‌های گذشته تلاش کرد با مسولان تصمیم‌گیر هماهنگی داشته باشد و بتواند با وزارت نیرو به تفاهم برسد، اما چون بحث مخالفت وزارت نیرو با این صنعت نوپا وجود داشته ما نتوانستیم در این زمینه به توافق برسیم. در حالی که قرار بود جدول زمانی و مکانی مورد توافق جهت تامین برق این صنعت به همراه قیمت‌های پیشنهادی توسط وزارت نیرو در ۱۵ آذر ارسال شود، این اتفاق تا کنون نیفتاده است.

ادامه دارد

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا