بین الملل

یک پنجم کسب و کارهای کوچک در انگلیس صادرات به اتحادیه اروپا را متوقف کردند

از هر ۱۰۰ شرکت انگلیسی بیش از ۲۰ درصد به خاطر بالا رفتن هزینه‌های اداری صادرات، موقتاً فروش کالا به اروپا را متوقف کرده‌اند.

 به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، یک پنجم کسب و کارهای کوچک و متوسط در انگلیس که کالاهای خود را به اتحادیه اروپا صادر می‌کردند، موقتاً فروش خارجی خود را به خاطر پیچیدگی قوانین جدید گمرکی متوقف کرده‌اند.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 از زمان پایان دوره انتقالی برگزیت در سی و یکم دسامبر، کسب و کارهای انگلیسی که محصولات خود را به مشتریان اتحادیه اروپا می‌فروختند مجبور شده‌اند اظهارنامه های گمرکی و سایر فرم‌های اداری دیگر را پر کنند و خدمات حمل و نقل کالاهای آنها با تاخیر مواجه شده است.

  از هر ۱۰۰ شرکت انگلیسی بیش از ۲۰ درصد موقتاً فروش کالا به اروپا را متوقف کرده‌اند. هزینه‌ها و کاغذبازی‌های اضافی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط انگلیس که به مشتریان اروپایی وابسته هستند فاجعه‌بار خواهد بود. اگر مشتریان اتحادیه اروپا تمایل به پرداخت هزینه‌های واردات نداشته باشند، ناگزیر به دنبال منابع دیگری غیر از انگلیس خواهند بود.

 با وجود اینکه کالاهای انگلیسی فروخته شده در اتحادیه اروپا عوارض گمرکی ندارند، ولی هزینه‌های اضافی پرکردن فرم ها و فرایندهای اداری مختلف هم نوعی مانع خواهد بود.

 بانک مرکزی انگلیس در ماه نوامبر تخمین زد اقتصاد این کشور آسیب‌های کوتاه مدتی خواهید دید که برابر با یک درصد تولید معادل ۵ میلیارد پوند (۶.۸ میلیارد دلار) در سه ماهه اول ۲۰۲۱ خواهد بود که نتیجه اختلال‌های ایجاد شده از قوانین جدید مرزی است.

 ضرر و زیان بلندمدت انگلیس در نتیجه این قوانین ۴ درصد به صورت سالانه معادل ۸۷ میلیارد پوند پیش‌بینی شده است. 

انتهای پیام/۳۲

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا