انرژی

تحریم آمریکا علیه بازرگانان و شرکت‌های فروشنده نفت ونزوئلا

وزارت خزانه داری آمریکا چندین نام دیگر را به دلیل تجارت نفت ونزوئلا به لیست سیاه خود اضافه کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، الساندرو بازونی، فرانسیسکو خاویر داگوستینو کاسادو، فیلیپ پل وارتان آپیکیان، شرکت المنتو و سوییس اویل تردینگ به لیست سیاه آمریکا اضافه شدند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد کسانی که تلاش دولت مادور برای دور زدن تحریمهای آمریکا را تسهیل می کنند، به فسادی که ونزوئلا را از بین برده، کمک می کنند. آمریکا همچنان متعهد است تا کسانی را که به دولت مادورو کمک می کنند از منابع طبیعی ونزوئلا سوءاستفاده کند را هدف بگیرد.

همچنین بخوانید

شرکت المنتو مستقر در مالت به دلیل کمک به فروش پنج محموله نفت ونزوئلا در فاصله ژوییه سال ۲۰۱۹ تا ژوییه سال ۲۰۲۰ در این فهرست جای گرفت.

شرکت سوییس اویل هم پس از کمک به فروش و صادرات نفت ونزوئلا به خریداران در آسیا و اقدام به عنوان یک نهاد مالی مسئول برای دریافت محموله های نفت این کشور به لیست سیاه آمریکا افزوده شد. سوییس اویل بخشی از نفت ونزوئلا را هم دریافت کرده بود.

آمریکا همچنین نهادهای دریایی و کشتیهایی که در حمل نفت ونزوئلا دست داشتند از جمله شرکت مدیریت کشتی فیدز اوکراین، موسسه ملی فضاهای آبزی و جزیره ای (INEA) ونزوئلا و شرکت روسی روس تانکر را تحریم کرد. موسسه INEA به عنوان مالک نفتکش ماکسیم گورکی که با پرچم روسیه سفر می کند، ثبت شده است.

همه نهادها و اشخاصی که به لیست سیاه آمریکا اضافه شده اند، املاک و داراییهایشان مسدود خواهد شد از جمله نهادهایی که مالکیت ۵۰ درصد یا بیشتر آنها در دست افراد اضافه شده به این لیست است. شهروندان آمریکایی هم اجازه ندارند با اشخاص و شرکتهای تحریم شده همکاری کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دولت ترامپ با هدف سرنگونی دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، تلاش کرد صادرات نفت ونزوئلا را به صفر برساند. بیش از ۵۰ کشور خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رییس جمهور قانونی این کشور به رسمیت شناخته اند اما مادورو همچنان در قدرت مانده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا