بین الملل

آلمان باید بر واردات گاز از آمریکا تعرفه ببندد

یک نماینده پارلمان آلمان معتقد است برلین باید به تلافی تحریم‌های سودجویانه واشنگتن، بر ضد خط‌لوله نورد استریم۲، تعرفه‌هایی تنبیهی بر واردات گاز مایع طبیعی (ال‌ان‌جی) از آمریکا وضع کند. 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، یک نماینده پارلمان آلمان معتقد است برلین باید به تلافی تحریم‌های سودجویانه واشنگتن، بر ضد خط‌لوله نورد استریم ۲، تعرفه‌هایی تنبیهی بر واردات گاز مایع طبیعی (ال‌ان‌جی) از آمریکا وضع کند.

کلاوس ارنست، رئیس کمیته امور اقتصادی و انرژی پارلمان آلمان گفت: تحریم‌ها و مجازات‌های آمریکا بر ضد شرکت‌هایی که در پروژه خط لوله نورد استریم ۲، به رهبری روسیه، شرکت دارند، غیرقابل قبول است.

این سیاست‌مدار می‌گوید: تحریم‌های جدید آمریکا بر ضد شرکت‌هایی که در ساخت نورد استریم ۲ مشارکت دارند منجر به تأثیر مورد انتظار آنها نخواهد شد اما با این حال باید اعلام کنیم که این غیرقابل قبول است.

ارنست ادامه داد: واشنگتن حق ندارد که تنها به دنبال منافع اقتصادی بخش گاز آمریکا باشد و در همین زمان منافع متحدان خود را نادیده بگیرد و آنها را به فرمان‌برداران خود تبدیل کند. من از دولت فدرال می‌خواهم که با فراخواندن سفیر آمریکا مواضع ما را برای آنها روشن کنند.

ارنست گفت: همچنین لازم است تعرفه‌هایی تنبیهی بر واردات ما از آمریکا وضع شود. من عمیقاً نگران هستم که رئیس‌جمهور جدید آمریکا، جو بایدن، این وضعیت را تغییر ندهد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا