بین الملل

پکن: آمریکا تحریم غیرقانونی شرکت‌های چینی را متوقف کند

پس از اینکه دولت ترامپ مجوز شرکت‌هایی که با شرکت هوآوی همکاری دارند را باطل کرد، پکن به اقدامات اخیر آمریکا بر ضد شرکت‌های چینی اعتراض کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، پس از اینکه دولت ترامپ مجوز شرکت‌هایی که با شرکت هوآوی همکاری دارند را باطل کرد، پکن به اقدامات اخیر آمریکا بر ضد شرکت‌های چینی اعتراض کرد.

طبق گزارش گلوبال تایمز، وزارت خارجه چین در واکنش به ممنوعیت احتمالی تجارت با هوآوی اعلام کرد: ما از آمریکا می‌خواهیم از این تصمیم صرف‌نظر کند و از تحریم بی‌اساس شرکت‌های خارجی دست بردارد. ما به حفاظت از حقوق قانونی شرکت‌های چینی ادامه می‌دهیم.

برخی شرکت‌ها که قبلاً برای تجارت و همکاری با هوآوی چین از دولت آمریکا مجوز دریافت کرده بودند حالا با ابطال مجوز خود برای صادرات به این شرکت روبرو شده‌اند. رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد در کل ۸ مجوز از ۴ شرکت ابطال شده‌اند که در این میان می‌توان به تولیدکننده برتر تراشه کامپیوتری، اینتل و سازنده ژاپنی تراشه حافظه فلش، کیوکسیا، اشاره کرد.

همچنین وزارت تجارت آمریکا اعلام کرد احتمالاً با تصویب مجوز صادرات تعداد قابل‌توجهی از شرکت‌ها به هوآوی که چندین ماه منتظر دریافت مجوز بوده‌اند، مخالفت خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا