بانک و بیمهبیمه

رییس‌کل بیمه مرکزی: عرضه بیمه ‌نامه منابع ‌انسانی در سال ۱۴۰۰

در هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه عنوان شد:

شرکت‌های بیمه به منظور کاهش مدیریت ریسک در بخش منابع‌انسانی، در سال۱۴۰۰ بیمه‌نامه منابع‌انسانی را به بازار عرضه خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، رییس ‌کل بیمه مرکزی، در هفتمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با رویکرد منابع‌انسانی، ضمن بیان این مطلب، خاطرنشان‌کرد: با توجه به شعار بیمه مرکزی «هر سال، هر شرکت یک محصول بیمه‌ای» و برگزاری این همایش با رویکرد منابع‌انسانی، امید است شرکت‌های بیمه با بهره‌مندی از افراد متخصص، کارشناسان و نیز تحلیل‌گران بخش منابع‌انسانی در سال آینده یک محصول پربازده و سوداور را در این عرصه طراحی و به بازار عرضه کنند.
دکترغلامرضا سلیمانی ریسک منابع‌انسانی را موضوعی بسیار مهم و پیچیده دانست و تصریح‌کرد: اکنون مهم‌ترین مساله در سطح جهان بحث منابع‌انسانی است چرا که موضوعی پر از ابهام، حادثه و نااطمینانی است.
وی با بیان اینکه با آغاز موج چهارم انقلاب صنعتی مساله رشد مغزافزارها مطرح شده است، گفت: در این دوره مساله انسان‌ها، هوشمندسازی، خلاقیت و کارآفرینی محوریت قرار گرفته است.
رییس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه مرکز ثقل و محور اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان، منابع‌انسانی است، اظهار کرد: منابع‌انسانی دارایی‌های نامشهودی است که ارزش و ریسک‌پذیری بسیار پیچیده و بالایی دارد.
غلامرضا سلیمانی یکی از وظایف اصلی مدیران را مدیریت دارایی آن شرکت برشمرد و تاکید کرد: دارایی اصلی هر شرکتی منابع‌انسانی آن است که با مدیریت در یک ارتباط ساختاری، سازمانی و منسجم بسترهای دستیابی به اهداف فراهم می‌شود.
وی ارزش‌گذاری منابع‌انسانی را بسیار سخت و ارزشمند دانست و گفت: در این زمینه شایسته است که میزان مهارت، وفاداری سازمانی، تحصیلات، نهادینه شدن در ساختار کارکنان و نیز ریسک‌های پس از خروج آن‌ها بررسی و شناسایی شود.
رییس‌کل بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه منابع‌انسانی یک عامل مهم و اثرگذار در بنگاه‌ها و شرکت‌ها است، بیان کرد: شرکت‌های بیمه با شناسایی ریسک‌های موجود در زمینه جذب و نگه‌داری کارکنان و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی، جانشین‌پروری و تشویق مدیران و کارکنان به کارهای گروهی می‌توانند ریسک‌های داخل شرکت را با بهر‌مندی از افراد متخصص در بخش‌های نیروی‌انسانی، روانشناسی، ارتباطات، اقتصاد، حسابداری و غیره شناسایی کنند و آن‌ها را کاهش دهند.
دکتر سلیمانی با بیان اینکه شناسایی و کاهش ریسک در بخش منابع‌انسانی گام نخست برای ارایه محصول بیمه‌ای در این زمینه است، تصریح‌ کرد: امید است شرکت‌های بیمه با برگزاری پنل‌های تخصصی و استفاده از اتاق‌های فکر با حضور کارشناسان بتوانند یک محصول تجاری در این عرصه ارایه دهند.
گفتنی است این همایش روز سه شنبه ۳۰دی ماه  توسط بیمه کوثر و بصورت مجازی برگزارشد.

 

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا