اقتصاد کلان

شرط موفقیت در اقتصاد بین الملل از نگاه دژپسند

وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از پنجره واحد محیط‌های آزمون اظهار کرد: اگر می‌خواهیم به جایگاه مناسب در اقتصاد بین المللی دست یابیم باید به دنبال ارائه خدمات نوین در بستر اقتصاد هوشمند باشیم.

به گزارش آرمان اقتصادی،  در این مراسم که دبیر شورای عالی فضای مجازی و نمایندگان وزارتخانهها و دستگاههای مرتبط،  حضور داشتند،  دژپسند گفت: مسیر اقتصاد هوشمند مسیری بازگشت ناپذیر است و ممکن است شتاب حرکت در این مسیر کند یا تند شود اما حرکت در این مسیر برگشت ناپذیر است.  

وی افزود: اقتصاد هوشمند تنها با ایفای نقش فعالانه و محوری بخش خصوصی در سیاستگذاری و تنظیم گری تحقق خواهد یافت. اگر میخواهیم به جایگاه مناسب در عرصه اقتصاد بین المللی دست یابیم باید به دنبال ارائه خدمات نوین در بستر اقتصاد هوشمند باشیم و در این راستا باید به دنبال کاهش هزینه‌ها در تولید، بهبود قیمت و کیفیت و ارائه خدمات نو باشیم.  

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: اقتصاد هوشمند یک رشته از فعالیتها است که نیاز به نقشه راه جامعی دارد و در این راه باید پر انرژی و با قدرت به جلو حرکت کرد.  یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد ایفای نقش محوری توسط بخش خصوصی است و باید با چابک کردن امور و محول کردن کارها به مردم و بخش خصوصی به این روند شتاب داد.  

وزیر اقتصاد در ادامه گفت: یکی از مراکزی که از عملکرد آن رضایت کامل دارم، مرکز فناوری و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت اقتصاد است. با همدلی بین دستگاهی، کریدوری برای همراهی بیشتر در راستای شکل گیری محیط تنظیم گری هوشمند که زمینه ساز توسعه اقتصاد هوشمند است،  شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام 

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا