اقتصاد کلان

تکلیف ریاست سازمان بورس چه می‌شود؟

سازمان بورس و اوراق بهادار از چهارشنبه عصر با استعفای حسن قالیباف اصل در انتظار فرد جدیدی است که سکان هدایتش را بر عهده بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عمر ریاست حسن قالیباف اصل در سازمان بورس و اوراق بهادار فقط ۱۰ ماه بود و قالیباف روز چهارشنبه در نامهای ضمن انتقاد بر تاثیر تصمیمات سیاسی بر بازار سرمایه، استعفای خود را تقدیم وزیر اقتصاد و امور دارایی کرد. با اینکه بعد از استعفا وزارت اقتصاد طی اطلاعیه‌ای در واکنش به استعفای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرد این‌ موضوع در جلسات آتی شورای عالی بورس و اوراق بهادار طرح و درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد، باید گفت پذیرش یا عدم پذیرش استعفا موضوعیت ندارد.

درواقع مطابق قانون بازار سرمایه، نیازی به پذیرش یا عدم پذیرش استعفا وجود ندارد و به محض اینکه استعفا نامه ثبت شود، نافذ خواهد بود و باید برای رئیس سازمان جایگزین تعیین شود. بر این اساس و بر اساس ماده ۱۱ قانون مذکور، در صورت برکناری، فوت و یا استعفای هر یک از اعضای هیأت مدیره، جانشینی برای مدت باقیمانده، ظرف پانزده روز منصوب خواهد شد.

همچنین بخوانید

بنابراین با توجه به اینکه قالیباف روز چهارشنبه، ۳۰ دی ماه از سمت خود استعفا داد، انتظار میرود رئیس جدید تا ۱۵ بهمن ماه مشخص شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا