بین الملل

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۰۲| قیمت طلا در دنیا هم کاهشی شد

در حالی که پس از جهش قیمت طلا در جلسه قبل به دلیل امیدواری به طرح محرک اقتصادی دولت بایدن سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کرده اند، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود و از بالاترین رقم ۲ هفته اخیر فاصله گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که پس از جهش قیمت طلا در جلسه قبل به دلیل امیدواری به طرح محرک اقتصادی دولت بایدن سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کرده اند، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود و از بالاترین رقم ۲ هفته اخیر فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که اوایل امروز به بالاترین رقم از ۸ ژانویه یعنی ۱۸۷۱ دلار و ۷۵ سنت رسیده بود، با ۰.۰۸ درصد افت نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۸۷۰ دلار و ۴۰ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل نیز با ۰.۲۸ درصد رشد به ۱۸۷۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.

همچنین بخوانید

جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا دیشب پس از به جای آوردن مراسم سوگند، چند دستور اجرایی را صادر کرد تا برخی از اقدامات جنجالی دوره ریاست جمهوری ترامپ را لغو نماید.

در همین حال تعداد تلفات ویروس کرونا در آمریکا روز گذشته از ۴۰۰ هزار نفر فراتر رفت. در انگلیس نیز تعداد تلفات روزانه به رقمی بی سابقه رسید.

سازمان بهداشت جهانی قصد دارد طی هفته ها و ماه های آینده چند واکسن مقابله با کرونا را که توسط شرکت های غربی و چینی تولید شده تایید نماید.

بانک مرکزی اروپا قرار است در نشست امروز خود سیاست پولی انبساطی خود را بدون تغییر حفظ کند، اما در عین حال با توجه به گسترش موج دوم کرونا که چشم انداز اقتصادی این منطقه را تیره و تار کرده، راه را برای اقدامات محرک مالی بیشتر باز بگذارد.

در سایر بازارها، قیمت نقره امروز با ۰.۲ درصد افت به ۲۵ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت پلاتین هم با نیم درصد افت به ۱۱۰۳ دلار و ۵۱ سنت رسید و پالادیوم با رشدی ۰.۳ درصدی به رقم ۲۳۷۹ دلار و ۲۸ سنت رسید.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا