انرژی

معاون دفتر روحانی: امروز، روزی تاریخی برای صنعت نفت و گاز ایران است

معاون دفتر رئیس جمهوری با اشاره به آغاز بهره برداری از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس، گفت: مراحل نصب و راه‌اندازی ابَرپروژه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس و همچنین تامین داخلی بسیاری از تجهیزات آن، در روزگار ‎تحریم به سرانجام رسید و اینک در روزی که ترامپ، بانی ظالمانه‌ترین تحریم‌های ضد ایرانی، از قدرت کنار رفته، نمادهای ایستادگی ایران چون بیدبلند خلیج فارس، یک به یک سر بر می‌آورند.

به گزارش آرمان اقتصادی، علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

«‏امروز، یک روز تاریخی برای صنعت نفت و گاز ایران است. ابَرپروژه‌ی ‎بیدبلند خلیج فارس، جهش بالابلند وطن در تولید، استفاده از فرصت‌ها و گشایش‌ها، و ایستادگی در برابر تحریم‌هاست. آرزوی دیرین تبدیل گازهای مشعل به خوراک پالایشگاه، در دولت دوازدهم تحقق یافت.

‏۸۲ درصد پالایشگاه گازی ‎بیدبلند خلیج‌فارس در دولت تدبیر و امید، بنا شد، پروژه‌ای دوستدار ‎محیط زیست که در فرصت مغتنم ‎برجام، اعتبار و تجهیزات اساسی‌اش تامین شد و در ایام ‎تحریم، هرگز بر زمین نماند و نماد ایستادگی در ‎جنگ اقتصادی شد و در ۲۰۲۰ به عنوان سومین ابرپروژه‌ جهان معرفی گردید.

‏مراحل نصب و راه‌اندازی این ابَرپروژه و همچنین تامین داخلی بسیاری از تجهیزات آن، در روزگار ‎تحریم به سرانجام رسید و اینک در روزی که ترامپ، بانی ظالمانه‌ترین تحریم‌های ضد ایرانی، از قدرت کنار رفته، نمادهای ایستادگی ایران چون بیدبلند خلیج فارس، یک به یک سر بر می‌آورند.»

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا