صنعت، معدن، تجارت

سالانه ۲۴۰ هزار تن الیاف صادر می‌کنیم

مدیرکل صنایع نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت از صدور سالانه ۲۴۰ هزار تن الیاف از کشور خبر داد و گفت: ۱۵ میلیون یورو از این مواد در هشت ماهه امسال از ایران به کشورهای دیگر صادر شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، افسانه محرابی در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی الیاف در دلیجان افزود: سالانه به طور متوسط ۲۰ میلیون یورو الیاف از کشور صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ماده اولیه پلی استر تنها توسط پتروشیمی تندگویان در کشور تولید می‌شود، ادامه داد: عرضه‌های نامناسب در سال از سوی این واحد سبب افزایش رقابت و برهم زدن تعادل بازار شده و اگر این پتروشیمی عرضه مناسبی نداشته باشد مجبور به واردات پلی استر هستیم.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: کف عرضه ۶ هزار و ۵۰۰ تن به صنایع پایین دستی اعلام شده و باید این مقدار به شکل مستمر ادامه‌دار باشد تا رقابت نزدیک به صفر برسد.

محرابی گفت: به منظور تعادل‌سازی عرضه و تقاضا، اقداماتی در سه مرحله شامل ظرفیت سنجی واحدها بر اساس دستگاه‌های نصب شده در واحدها، خرید و تولید که در سامانه بهین یاب وارد شده، انجام خواهد شد تا پتروشیمی ادعای تقاضای کاذب نداشته باشد.

گفتنی است؛ الیاف، ماد اولیه مورد استفاده در صنعت نساجی است که با ویژگی‌هایی نظیر قابلیت انعطاف، ظرافت و دارا بودن نسبت زیاد طول به قطر مشخص می‌شود.

بر اساس اطلاعات موجود، کارخانجات الیاف دلیجان استان مرکزی تأمین کننده خوراک بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا