امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تخم مرغ‌های فله‌ای کاملاً بهداشتی هستند

مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور گفت: تمام تخم‌مرغ‌هایی که به صورت فله‌ای به بازار عرضه می‌شوند، کاملاً بهداشتی هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صداوسیما، هدایت الله اصغری اظهار کرد: در راستای رعایت مسائل بهداشتی، تمامی مرغداران از سازمان دامپزشکی، پروانه بهداشتی و برای تولید نیز، از وزارت جهاد کشاورزی، پروانه بهره‌برداری دریافت می‌کنند و مجازند بر مبنای دو پروانه خود، به شکل فله و یا بسته بندی محصول خود را عرضه کنند.

اصغری گفت: اگر مرغدار را مجاب کنیم که محصول تولیدی خود را جهت بسته بندی در اختیار واحد دیگری قرار دهد و حق عرضه تخم مرغ فله‌ای را از او بگیریم، واسطه جدیدی برای توزیع تخم مرغ تراشیده‌ایم که اقدام درستی نیست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور افزود: این روزها که مردم از نظر اقتصادی در شرایط دشواری قرار دارند و تخم مرغ محصول جایگزین بسیاری از مواد پروتئینی در سفره مردم محسوب می‌شود، باید از اقداماتی که موجب بالا رفتن قیمت این محصول می‌شوند جلوگیری کرد.

اصغری گفت: اینکه گفته می‌شود تخم مرغ‌ها به لحاظ کیفی با هم متفاوتند و باید کلاس بندی شوند، کاملاً غلط است.

وی ادامه داد: تخم مرغ بر اساس سن مرغ ممکن است ریز یا درشت باشد که این تنها تفاوت تخم‌مرغ‌ها با یکدیگر است.

اصغری افزود: خوشبختانه امروز مرغداران ما به سطحی از علم و دانش رسیده‌اند که در مرغداری‌ها تخم مرغ‌های شکسته یا کثیف را در غالب محصول صنعتی به فروش می‌رسانند و به این ترتیب اگرچه تخم مرغ‌هایی که از درب مرغداری خارج می‌شوند ممکن است تفاوت وزنی داشته باشند،، اما از لحاظ کیفیت هیچ تفاوتی ندارند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا