بین الملل

روسیه به روند دلار زدایی خود ادامه داد

طبق آمار وزارت خزانه‌داری آمریکا، بانک مرکزی روسیه در ماه نوامبر همچنان به بیرون کشیدن سرمایه خود از اوراق قرضه آمریکا ادامه داده و میزان ذخایر خود از این اوراق را ۱۹.۲ درصد کاهش داده است. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، طبق آمار وزارت خزانه‌داری آمریکا، بانک مرکزی روسیه در ماه نوامبر همچنان به بیرون کشیدن سرمایه خود از اوراق قرضه آمریکا ادامه داده و میزان ذخایر خود از این اوراق را ۱۹.۲ درصد کاهش داده است.

آمار وزارت خزانه‌داری آمریکا که معمولاً با ۳ ماه تأخیر منتشر می‌شوند نشان داد سهم روسیه از اوراق قرضه آمریکا به ۴.۹۶۸ میلیارد دلار کاهش یافته است. سرمایه‌گذاری روسیه در اوراق بلندمدت ۱.۵۶۸ میلیارد دلار و در اوراق کوتاه‌مدت ۳.۴ میلیارد دلار شده است.

روسیه تا پیش از این یکی از بزرگترین دارندگان اوراق قرضه آمریکا در جهان به حساب می‌آمد، اما از ماه می ۲۰۱۷ با آغاز سیاست دلار زدایی مسکو در واکنش به تحریم‌های ضد روسی آمریکا، بانک مرکزی این کشور به طور مداوم میزان دارایی خود از این اوراق را کاهش داده است.

ژاپن و چین همچنان دو دارنده برتر اوراق قرضه آمریکا در جهان به حساب می‌آیند. میزان دارایی ژاپن و چین از این اوراق تا پایان ماه نوامبر به ترتیب به ۱.۲۶ تریلیون دلار و ۱.۰۶۳ تریلیون دلار رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا