بین الملل

پیش بینی نفت ۵۶ دلاری در سه ماهه نخست ۲۰۲۱

اداره اطلاعات انرژی آمریکا با توجه به کاهش عرضه جهانی نفت، پیش بینی کرد قیمت نفت در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به طور متوسط ۵۶ دلار در هر بشکه و تا ۲۰۲۲ به طور متوسط حدود ۵۰ دلار در هر بشکه باشد.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سایت اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این اداره در گزارش ماه ژانویه خود از دورنمای کوتاه مدت انرژی انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت بیشتر از عرضه آن در ۲۰۲۱ باشد مخصوصاً در سه ماهه اول که باعث کاهش ذخایر نفتی خواهد شد. در نتیجه انتظار می‌رود قیمت نفت خام برنت نسبت به متوسط آن در  دسامبر ۲۰۲۰  که برابر با ۵۰ دلار در هر بشکه بود افزایش یافته و در سه ماهه اول به طور متوسط ۵۶ دلار در هر بشکه باشد. این اداره متوسط قیمت نفت خام برنت را تا ۲۰۲۲ بین ۵۱ تا ۵۴ دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌کند.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد افزایش تولید از طرف ائتلاف اوپک پلاس بسیار محدود باشد. عربستان اعلام کرده به طور داوطلبانه یک میلیون بشکه از تولید نفت خود را در ماه‌های فوریه و مارس کاهش می‌دهد. علی‌رغم این کاهش تولید، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی می‌کند تولید نفت این گروه در ۲۰۲۱ به طور متوسط  به ۲۷.۲ میلیون بشکه در روز برسد که بالاتر از ۲۵.۶ میلیون بشکه در روز تخمین زده شده برای ۲۰۲۰ است.

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش‌بینی می‌کند تولید نفت نام این کشور در ۴۸ ایالت پایینی به جز خلیج مکزیک در سه ماهه اول ۲۰۲۱ کاهش و سپس تا پایان ۲۰۲۲ به تدریج افزایش یابد. تخمین زده می‌شود تولید نفت خام آمریکا در این منطقه در ۲۰۲۱ به طور متوسط برابر با ۷.۹ میلیون بشکه در روز باشد و کل تولید نفت خام آمریکا به ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز برسد که کمتر از تولید آن در ۲۰۲۰ است.

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد محدودیت‌های جدید ایجاد شده به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا همچنان تقاضا برای نفت را در فصل زمستان پایین بیاورد ولی تولید ناخالص داخلی جهان ۵.۴ درصد ۲۰۲۱ و ۴.۳ درصد در ۲۰۲۲ رشد می کند که باعث رشد مصرف انرژی خواهد شد. این اداره پیش‌بینی می‌کند مصرف جهانی سوخت های مایع در ۲۰۲۱ به طور متوسط برابر با ۹۷.۸ میلیون بشکه در روز و در ۲۰۲۲ برابر با ۱۰۱.۱ میلیون بشکه در روز باشد که فاصله چندانی با رقم ۱۰۱.۲ در سال ۲۰۱۹ ندارد.

 انتهای پیام/۳۶

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا