بین الملل

جاده ابریشم روی ریل افتاد/ حرکت قطار باری چین به سمت بخش اروپایی روسیه

یک قطار باری ویژه از شهر دونگوان در استان گوانگدونگ چین به سمت بخش اروپایی روسیه عزیمت کرد که این مسیر ریلی بخش قابل توجهی از طرح راه ابریشم جدید محسوب می شود و در مقایسه با مسیر دریایی دو سوم زمان این سفر را کاهش می دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، یک قطار باری ویژه روز چهارشنبه از شهر دونگوان در استان گوانگدونگ چین به سمت بخش اروپایی روسیه عزیمت کرد. این قطار طی ۱۵ روز به مسکو می رسد و در مقایسه با مسیر دریایی دو سوم زمان سفر را کاهش می دهد.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

به گفته روزنامه چاینا دیلی، این قطار با ۵۰ کانتینر کالا که توسط شرکتMidea Group ، تولید کننده پیشرو لوازم خانگی چین، در گوانگدونگ ساخته شده بارگیری شده است.

این اولین قطار صادراتی است که از زمان افتتاح سرویس حمل بار چین-اروپا در گوانگدونگ توسط یک شرکت محلی لوازم خانگی استفاده شده است.

شرکت سینوترنس، مجری سرویس حمل بار چین-اروپا در دونگوان، گفت: این سرویس ویژه ریلی صادرات کالاهای ساخته شده در استان گوانگدونگ به بازار اروپا را در میان بحران همه گیری کرونا بهبود می بخشد.

تعداد قطارهای باری چین-اروپا که توسط شرکت سینوترنس از جنوب چین به اروپا سفر می کنند در سال گذشته به ۶۸۶ قطار رسیده است که شامل ۶۱۳۲۴ کانتینر استاندارد به ارزش حدود ۳ میلیارد دلار می شود.

خدمات حمل و نقل ریلی چین-اروپا که در سال ۲۰۱۱ آغاز شد، بخش قابل توجهی از طرح راه ابریشم جدید یا طرح یک کمربند و یک جاده برای تقویت تجارت بین چین و سایر کشورهای شرکت کننده در این طرح محسوب می شود.

ابتکار جاه طلبانه هزار تریلیونی دلاری توسط شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در سال ۲۰۱۳ اعلام شد.

از آن زمان تاکنون بیش از ۱۴۰ کشور و سازمان بین المللی توافقاتی را در زمینه ساخت مشترک این پروژه منعقد کرده اند.

هدف این طرح تقویت ارتباط و همکاری بین آسیای شرقی، اروپا و شرق آفریقا است. پیش بینی می شود با توجه به برآوردهای کارشناسان، تجارت جهانی به طور قابل توجهی تقویت شود و هزینه تجارت را برای کشورهای درگیر به نصف کاهش دهد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا