بین الملل

اقتصاد دیجیتال در سین کیانگ چین ۱۰ درصد رشد کرد

مقامات محلی چین اعلام کردند که اقتصاد دیجیتال در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور در شمال غرب این کشور در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد رشد کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، مقامات محلی چین روز پنجشنبه اعلام کردند که اقتصاد دیجیتال در منطقه خودمختار سین کیانگ اویغور در شمال غرب این کشور در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل از آن ۱۰ درصد رشد کرد و ۲۶ درصد از تولید ناخالص داخلی سالانه این منطقه را به خود اختصاص داد.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

طبق گفته اداره صنعت و فناوری اطلاعات دولت محلی چین، این رشد عمدتاً به دلیل ساخت پروژه های زیربنایی جدید مانند پارک نرم افزاری سین کیانگ و گسترش سریع اینترنت صنعتی نسل پنجم در سال گذشته صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، در طول دوره برنامه پنج ساله سیزدهم (۲۰۱۶-۲۰۲۰)، اقتصاد دیجیتال سین کیانگ رشد متوسط دو رقمی سالانه خود را حفظ کرد. در حال حاضر، ۶۲۷۲ ایستگاه پایه اینترنت جی ۵ با ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار کاربر فعال است.

این منطقه اینترنت صنعتی را در بیش از ۲۰ صنعت اصلی مانند انرژی های جدید، بهره برداری از نفت و گاز، برق و تولید تجهیزات بکار گرفته است.

در سال ۲۰۲۱، سین کیانگ قرار است سرعت دیجیتال سازی صنعتی و صنعتی سازی دیجیتال را افزایش دهد تا یکپارچگی صنایع کلیدی را ارتقا دهد. این بخش شامل صنایع انرژی و شیمیایی، نساجی و پوشاک ، ماشین آلات و تجهیزات و معادن می شود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا