صنعتصنعت، معدن، تجارت

لوله گستر اسفراین نمونه حمایت از ظرفیت ساخت داخل در صنعت نفت

بیژن زنگنه ، وزیر نفت از غرفه ایدرو و شرکت های تابعه در بیست ‌و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بازدید کرد.

وزیر نفت در جمع رسانه ها با تاکید بر حمایت از ساخت داخل با تمرکز بر کالاهای اساسی مورد نیاز صنعت نفت یکی از نمونه های موفق فعال سازی ظرفیت های تولید داخل با حمایت وزارت نفت را کارخانه لوله گستر اسفراین برشمرد و گفت : در گدشته زمانی بود که به طور مثال کارخانه لوله سازی اسفراین برای ۲۰ هزار تن تقاضا به ما مراجعه می کرد اما الان ظرفیتهای تولیدی این کارخانه پر است و ما نیاز به ظرفیت‌های بیشتر داریم.

زنگنه با اشاره به سیاست‌های وزارت نفت برای حمایت از تولید کالاها و خدمات مهندسی مورد نیاز صنعت نفت، اظهار کرد: مهمترین رکن برای تقویت فناوری و بومی کردن فناوری ملی، شرکت‌های پیمانکار عمومی (GC) است که با اضافه و فعال شدن شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) همه زیردست‌های آن‌ها هم فعال می‌شوند

زنگنه همچنین در بازدید از پاویون ایدرو در جریان فعالیتهای شرکت های تابعه در حوزه پیمانکاری عمومی و e& p قرار گرفت .

وی همچنین نمونه شیرهای سرچاهی با فشار کاری ۱۰۰۰۰psi و ۱۵۰۰۰psi(کامپوزیت بلاک) که به صورت تماما داخلی در مجتمع صنعتی اسفراین ساخته شده را مورد بازدید قرار داد و از نحوه تولید و محل کاربرد آنها در چاه های نفتی کسب اطلاع کرد.

فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی وزیر نفت را در این بازدید همراهی می کرد.

حسن شیخ نیا معاون و عضو هیات عامل ایدرو بهمراه گروهی از مدیران مرتبط در این دیدار وزیر نفت را در جریان فعالیتهای این سازمان قرار دادند.

ایدرو به همراه شرکت های تابعه خود از جمله ، مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، شرکت های مدیریت طرح های صنعتی ، مجتمع صنعتی اسفراین ، لوله گستر اسفراین و توسعه صنایع نفت و گاز گسترش ایرانیان (ایدرواویل) و سازمان مدیریت صنعتی در این نمایشگاه (سالن ۸)حضور دارند.

بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی هر روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است و ششم بهمن‌ماه به کار خود پایان می‌دهد.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا