صنعت، معدن، تجارت

سازمان راهداری مشتری ۲۰۰ دستگاه از ماشین آلات هپکو است

معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن تجارت گفت: دولت مصمم است که هر جا امکان تولید داخل وجود دارد از واردات کالاها و محصولات جلوگیری کند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از شرکت هپکو اراک ابراز داشت: شرکت پیش از این با مشکل مالکیت مواجه بود که با پیگیری‌های انجام شده حل شد و امید است بدهی انباشته شرکت به عنوان دومین معضل بزرگ موجود در آن نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده رفع شود.

واردات ماشین آلات دسته دوم راهسازی ممنوع شد

وی اضافه کرد: پیش از این واردات ماشین‌آلات دسته دوم راهسازی بلامانع بود که بر اساس ماده ۱۰۹ و ۱۱۰ قانون امور معادن از سال گذشته ممنوع شد.

صادقی نیارکی اظهار داشت: عقد تولید زیر کلید شرکت، یکی از موضوعات مورد بحث است و لازم به توضیح می‌باشد بر اساس آن، بانک می‌تواند اقدام به مهیا سازی سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی و فعالان اقتصادی نماید.

وی افزود: در همین راستا شرکت هپکو می‌تواند از مساعدت یکی از بانک‌های زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی یا وزارت کار بهره مند شود.

سازمان راهداری کشور متقاضی خرید ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات تولیدی از هپکو است

به گفته معاون امور صنایع وزارت صمت همین که سازمان راهداری کشور متقاضی خرید ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات تولیدی از هپکو است، اما حتماً باید قیمت تمام شده و زمان تحویل محصول، طی قرارداد مشخص شود.

صادقی نیارکی در خاتمه یادآور شد: به عنوان متولی بخش صنعت بر خود لازم می‌دانیم برای بازگرداندن این واحد صنعتی به روزهای خوب گذشته از هیچ گونه حمایتی دریغ نکنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا