بین الملل

فعالیت تجاری منطقه یورو با اعمال قرنطینه‌های سختگیرانه‌تر کاهش یافته است

رئیس بانک مرکزی اروپا، اعلام کرد افزایش موارد ابتلا به کرونا و وضع قرنطینه های جدید در سراسر اروپا، فعالیت‌های اقتصادی را مختل کرده و خطری جدی برای اقتصاد منطقه یورو است.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشا تودی، فعالیت تجاری در منطقه یورو به دنبال اعمال قرنطینه‌های سختگیرانه‌تر برای توقف گسترش همه‌گیری ویروس کرونا به پایین‌ترین رقم طی دو ماه گذشته رسیده است.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 شاخص مدیران خرید آی اچ اس مارکت که مقیاس خوبی برای سلامت اقتصادی است و بخش تولید و خدمات را با هم در نظر می‌گیرد، تا ۴۷.۵ در ماه ژانویه سقوط کرد. این رقم در دسامبر ۲۰۲۰ برابر با ۴۹.۱ بود. شاخص مدیران خرید بالاتر از سطح ۵۰ نشان دهنده رشد و پایین‌تر از آن نشانه رکود است.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد تجاری در آی اچ اس مارکت با اشاره به غیرقابل اجتناب بودن رکود بیشتر برای این منطقه گفت: «محدودیت‌های سختگیرانه‌تر کرونا ضربه سختی به کسب و کارها در ژانویه  زده است».

 کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، تایید کرد افزایش موارد ابتلا به کرونا و وضع قرنطینه های جدید در سراسر منطقه، فعالیت‌های اقتصادی را مختل کرده و خطری جدی برای اقتصاد منطقه یورو است.

 وی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد:«فعالیت در بخش تولید کارخانه‌ای به خوبی پیش می‌رود ولی بخش خدمات به شدت محدود شده، البته این محدودیت کمتر از موج اول همه گیری ویروس کرونا در اوایل ۲۰۲۰ است».

 وی همچنین در مورد واکسیناسیون کرونا در سراسر اتحادیه اروپا در بحبوحه جهش جدید این ویروس ابراز نگرانی کرد. بانک مرکزی اروپا به دنبال اعلام حمایت‌های بیشتر مالی در ماه دسامبر تصمیم دارد نرخ بهره و برنامه‌های محرک مالی را دست نخورده باقی بگذارد.

 طبق گزارش بانک مرکزی اروپا، تولید ناخالص داخلی منطقه یورو ۳.۹ درصد در ۲۰۲۱ و ۲.۱ درصد در سال آینده میلادی رشد می‌کند. تولید ناخالص داخلی در این منطقه ۷.۳ درصد در ۲۰۲۰ کاهش یافته بود. بانک مرکزی اروپا اعلام کرد این ارقام تا حد زیادی وابسته به مهار همه‌گیری ویروس کرونا است.

 انتهای پیام/۴۱

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا