صنعت، معدن، تجارت

انعقاد دو تفاهمنامه ارزی و ریالی بین بانک تجارت و ذوب آهن اصفهان

دو تفاهم نامه (ارزی و ریالی) بین بانک تجارت ایران و ذوب آهن اصفهان امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شرکت ذوب آهن اصفهان، رضا دولت آبادی، مدیر عامل بانک تجارت، در حاشیه مراسم امضای دو تفاهم نامه (ارزی و ریالی) بین بانک تجارت ایران و ذوب آهن اصفهان، گفت: ذوب آهن اصفهان به عنوان نخستین تولید کننده فولاد کشور جایگاه خاصی در ابعاد مختلف دارد و توانسته با صادرات محصولات خود که منطبق با آخرین استانداردهای روز دنیا است، ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگرداند و این موضوع دستاورد بزرگی به ویژه در دوران تحریم به شمار می‌رود. بازدیدی از بخش‌های مختلف کارخانه انجام شد و ما آمادگی همکاری با این مجتمع عظیم صنعتی را داریم.

وی افزود: بانک‌ها مشاوران خوبی برای تولید کنندگان محسوب می‌شوند بنابراین می‌توان از طریق تعاملات دو سویه در زمینه‌های مختلف همکاری‌های مناسب و نتایج سودمندی گرفت.

منصور یزدی زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان نیز گفت: وارد ۵۶ سالگی ذوب آهن اصفهان شدیم و این تفاهم نامه که نزدیک به روز بیست و سوم دی ماه سالروز انعقاد قرارداد کارخانه، تبادل شد را به فال نیک می‌گیریم. هر آنچه در چرخه تولید نیاز داریم به سرمایه در گردش باز می‌گردد و بانک‌ها ارکان بسیار مؤثری در این راستا محسوب می‌شوند.

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: ذوب آهن اصفهان نخستین تولید کننده مقاطع ساختمانی کشور و تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا به شما می‌رود و هم اکنون این محصول دارای ارزش افزوده بالا در پنج محور راه آهن کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی گفت: ذوب آهن اصفهان نیازمند یک پشتوانه مالی است و بانک تجارت ایران که برای همکاری اعلام آمادگی کرده است، می‌تواند یک شریک راهبردی و مؤثر برای ذوب آهن در راستای ارتقا کمی و کیفی تولیدات شرکت، به شمار رود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا