بورسبورس اوراق

شاخص بورس ارتفاع ۱.۲ میلیون واحد را دوباره پس گرفت

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۳۸هزار و ۹۲واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۲۲هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۶۱۱میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۷هزار و ۱۴۲میلیارد تومان در بیش از ۸۱۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۸هزار و ۲واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۲۲هزار و ۷۰واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران و بیمه آسیا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۹۹۴۰واحد، کل (هم‌وزن) ۷۲۵۲واحد، قیمت (هم‌وزن) ۴۷۴۳واحد، آزاد شناور ۴۴۸۴۷واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۳۴۵۴۹ و ۵۳۷۳۵ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۹۴۴میلیون ورقه به‌ارزش ۴هزار و ۷۸۲میلیارد تومان در ۷۳۲هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۳۷واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۴۴۷واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی ذوب آهن اصفهان، سنگ آهن گهر زمین و پلیمر آریا ساسول شد و در مقابل شرکت‌های بیمه کوثر، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و توکاریل بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا