بین الملل

حجم تجارت بین ایران و ارمنستان افزایش می‌یابد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با توجه به تمهیدات اندیشده شده میان مقامات ایران و ارمنستان، حجم تجارت میان دو کشور افزایش می یابد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صدا و سیما، عبدالناصر همتی در حاشیه دیدار با وزیر اقتصاد ارمنستان و در جمع خبرنگاران افزود: در دیدار امروز با وزیر اقتصاد ارمنستان علاوه بر تاکید بر افزایش حجم تجارت بین دو کشور، پیدا کردن راهکارهای مبادلات پولی و مالی برای این حجم از تجارت، مورد بحث قرار گرفت و راه‌های مختلف انتقال پول و منابع بین دو کشور نیز بررسی شد.

همتی تاکید کرد: هدف این است که با اقدامات مشترک، تجارت بین دو کشور را از میزان ۳۲۰ تا ۳۳۰ میلیون یورو فعلی افزایش دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: حضور هر دو کشور در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، فرصت مغتنمی است که بتوانیم تجارت میان دو کشور را تسهیل کنیم.

وی اضافه کرد: با بحث‌هایی که در این جلسه شد و سفری که به دعوت وزیر اقتصاد ارمنستان برای دیدار با رئیس بانک مرکزی این کشور خواهیم داشت امیدوارم بتوانیم مسائل بانکی بین دو کشور را حل کنیم.

همتی با اشاره به اینکه ارمنستان تمایل زیادی به سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی در این کشور دارد گفت: نمونه‌هایی هم مطرح و مقرر شد که ما هم پشتیبانی کنیم تا شرکت‌های ایرانی بتوانند با سهولت در ارمنستان سرمایه گذاری کند و حتی تولیدات مشترکی میان شرکت‌های ایرانی و ارمنستان برای صادرات به سایر کشورها انجام شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا