بین الملل

هند صادرات واکسن کرونا به عربستان و مراکش را آغاز می‌کند

هند به دنبال ارسال واکسن کرونا به عنوان کمک به کشورهایی مثل بوتان ، مالدیو، نپال و میانمار ، صادرات اقتصادی واکسن به عربستان را هم آغاز خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خلیج تایمز، وزارت امور خارجه هند اعلام کرد این کشور صادرات واکسن کرونا به عربستان را به زودی آغاز می‌کند.

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت عرضه واکسن کرونا به عربستان، آفریقای جنوبی، برزیل، مراکش، بنگلادش و میانمار در حال انجام است.

 سیاست نارندرا مودی، نخست وزیر هند بر این عقیده استوار است که تولید واکسن هند و ظرفیت توزیع آن به نفع تمام بشریت برای مبارزه در بحران کرونا خواهد بود.

 طبق گفته سخنگوی وزارت امور خارجه هند، بسیاری از کشورها علاقمند به دریافت واکسن هند هستند که در حال حاضر به یک قطب جهانی برای تولید واکسن تبدیل شده است.

 وی گفت:«در روز اول ۱۵۰ هزار دوز واکسن به عنوان کمک به بوتان فرستاده شد و ۱۰۰ هزار دوز از این واکسن هم به مالدیو فرستاده شده است. در روز گذشته، یک میلیون دوز واکسن کرونا به نپال و ۲ میلیون دوز به بنگلادش صادر شده است. در روز جمعه، ۱.۵ میلیون دوز از این واکسن برای میانمار، صدهزار دوز به موریتانی و ۵۰۰۰۰ دوز هم به سیشل ارسال شده بود».

 وزارت امور خارجه هند همچنین اعلام کرد کمک‌های مشابهی برای سریلانکا و افغانستان در راه است. این وزارتخانه اطمینان دارد تولیدکنندگان داخلی ذخایر لازم را برای تامین نیاز داخلی و همچنین صادرات فراهم خواهند کرد.

 انتهای پیام/۴۷

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا