بورسبورس اوراق

شاخص بورس ۱۲ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۱۲هزار و ۵۷۲واحدی، در ارتفاع یک ‌میلیون و ۲۳۴هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۷میلیارد و ۱۹۸میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۵هزار و ۶۳۶میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۷۰۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۲هزار و۵۷۲۲واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۳۴هزار و ۶۴۳واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پارس و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۳۲۸۱واحد، آزاد شناور ۱۲۰۴۱واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم به ترتیب ۱۲۹۵۷ و ۱۲۳۰۹ واحد رشد و شاخص‌های کل (هم‌وزن) ۲۸۱۶ واحد و قیمت (هم‌وزن) ۱۸۴۲واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۴۲۱میلیون ورقه به‌ارزش ۷هزار و ۹۷۷میلیارد تومان در ۷۶۸هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۴۹واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۲۹۷واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، صنعتی مینو و ذوب آهن اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و سرمایه‌گذای صبا تامین بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا