ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آلمان در بحران کمبود تراشه دست به دامن تایوان شد

آلمان از تایوان خواست تولیدکنندگان تایوانی را مجاب کند تا کمبود تراشه های مورد استفاده در صنعت خودروسازی را تسهیل کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، خودروسازان در سراسر جهان به دلیل مشکلاتی که در تحویل تراشه به وجود آمده و در برخی از موارد با اقدامات دولت سابق آمریکا علیه کارخانه های تراشه مهم چینی تشدید شده است، خطوط مونتاژ خودرو را تعطیل کرده اند. این کمبود تراشه روی فعالیت شرکتهای فولکس واگن، فورد موتور، سوبارو، تویوتا موتور، نیسان موتور، فیات کرایسلر اتوموبیل و سایر خودروسازان تاثیر گذاشته است.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان در نامه ای به وانگ می هوآ، همتای تایوانی خود درخواست کرد در مذاکرات با شرکت TSMC که بزرگترین تولیدکننده تراشه قراردادی جهان و یکی از تامین کنندگان اصلی آلمان است، به این مسئله بپردازد. وی در این نامه نوشت: صنعت خودروسازی آلمان در حال مذاکرات مستقیم با شرکت TSMC درباره افزایش تحویل است و سیگنالهای بسیار سازنده ای از این شرکت تایوانی برای حل این مشکل دریافت کرده است.

همچنین بخوانید

سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد برلین به منظور کاهش وابستگی به شرکتهای آسیایی و اجتناب از مشکلات مشابه در آینده، سرگرم برنامه ریزی برای افزایش حمایت دولتی و بالا بردن ظرفیت تولید نیمه رساناها در آلمان و اروپاست.

وزارت امور اقتصادی تایوان اعلام کرده که از طریق کانالهای دیپلماتیک درخواستهایی را برای کمک به تسهیل کمبود تراشه برای بخش خودرو دریافت کرده اما از نامه آلتمایر مطلع نیست. این وزارتخانه در واکنش به درخواستهای کشورها، مذاکرات با تولیدکنندگان تراشه را آغاز کرده است.

شرکت TSMC در بیانیه ای اعلام کرده که موضوع کمبود تراشه برای شرکتهای خودروسازی مسئله بسیار مهمی بوده و اولویت اصلی این شرکت است. وزارت اقتصاد تایوان به رویترز اعلام کرد شرکت TSMC اگر قادر به افزایش ظرفیت تولید باشد، تولید تراشه های خودرو را در اولویت قرار خواهد داد.

در این حال سخنگوی فولکس واگن اعلام کرد این شرکت خودروسازی آلمانی سرگرم مذاکره با تامین کنندگان قطعات درباره ادعای خسارت احتمالی به دلیل کمبود نیمه رساناهاست.

شرکتهای بوش و کانتیننتال در میان تامین کنندگان قطعه آلمانی هستند که با کمبود تراشه ها روبرو شده اند و به نوبه خود به تولیدکنندگان تراشه در تایوان و سایر کشورهای آسیایی متکی هستند.

به گفته منابع آگاه، تولیدکنندگان تراشه تولیدشان را به سایر بخشهای صنعتی دیگر که نرخ رشد بالایی داشته اند مانند دستگاههای الکترونیکی مصرفی متمرکز کرده اند و در نتیجه مشتریانشان در صنعت خودرو تراشه های کمتر از نیازشان تراشه دریافت کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق گزارش مجله اتومبیل ووچه، فولکس واگن با سایر شرکتهای تامین کننده قطعات مذاکره کرده اما نگران است که این موضوع به قیمتهای بالاتر منتهی شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا