انرژی

برآورد بارکلیز از قیمت نفت دو دلار بالا رفت

بانک انگلیسی بارکلیز در جدیدترین پیش بینی خود، میانگین قیمت شاخصهای بازار نفت در سال ۲۰۲۱ را دو دلار در هر بشکه افزایش داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بارکلیز با توجه به افت ارزش دلار آمریکا و تقاضای بالاتر برای سوختهای زمستانی به دلیل سرمای شدید در نیمکره شمالی، پیش بینی کرد میانگین قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در سال ۲۰۲۱ به ۵۲ دلار می رسد که این پیش بینی دو دلار بالاتر از برآورد قبلی بانک انگلیسی است. بارکلیز قیمت مورد پیش بینی برای نفت برنت در سال میلادی جاری را هم دو دلار بالا برد و ۵۵ دلار در هر بشکه برآورد کرد.

این بانک نسبت به قیمتهای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ خوش بینی بیشتری نسبت به نیمه اول دارد و همچنان ریسکهای نزولی مانند توسعه قرنطینه در چین برای مبارزه با جهش دوباره آمار ابتلا به کووید ۱۹ را در شش ماه نخست سال پیش بینی می کند.

همچنین بخوانید

تحلیلگران بارکلیز اعلام کرد با وجود شوک کووید ۱۹ و اثرات شدید آن روی تقاضای جابجایی، فعلا به نظر نمی رسد روی تعادل عرضه و تقاضای نفت تاثیر قابل توجهی گذاشته باشد. با کمک واکسیناسیون و تقاضای حمل بار در سراسر جهان که از اقدامات محرک مالی رونق می گیرد، تقاضای بخش حمل و نقل برای نفت تا پایان امسال عادی خواهد شد.

بارکلیز پیش بینی کرد گروه اوپک پلاس کاهش تولیدش را در سه ماهه دوم امسال به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز و در نیمه دوم سال به میزان ۱.۵ میلیون بشکه در روز دیگر تسهیل می کند.

گلدمن ساکس امسال به نفت خوش بین است و انتظار دارد قیمتهای نفت از بسته محرک مالی عظیمی که قرار است در آمریکا به اجرا گذاشته شود و احتمال اندک بازگشت کامل نفت ایران به بازار جهانی حمایت شود.

گلدمن ساکس هم از اواخر سال گذشته به نفت خوش بین بوده و انتظار دارد میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۱ به ۶۵ دلار برسد.

این بانک سرمایه گذاری آمریکایی هم انتظار دارد علاوه بر اقتصاد قویتر در آمریکا، مسئله مذاکرات هسته ای ایران به این زودی حل نشود.

بر اساس گزارش رویترز، بهای معاملات نفت روز سه شنبه با ضعیف شدن امیدها به تصویب سریع بسته کمک کرونایی در آمریکا و افزایش موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ کاهش پیدا کرد. بهای نفت برنت با ۲۸ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش، به ۵۵ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت آمریکت با ۲۵ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش، به ۵۲ دلار و ۵۲ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص روز دوشنبه حدود یک درصد صعود کرده بودند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا