ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تبدیل برخی از دفاتر گوگل به مراکز واکسیناسیون

گوگل بخشی از فضاهای اداری خود در سراسر آمریکا را در اختیار کلینیکهای واکسیناسیون کووید ۱۹ قرار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، گوگل اعلام کرد این محلها با همکاری مقامات سلامت عمومی اداره خواهند شد.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل در یک پست وبلاگ اعلام کرد این شرکت بعضی از ساختمانها، پارکینگها و فضاهای باز خود در منطقه خلیج سانفرانسیسکو، لس آنجلس، نیویورک سیتی و کرکلند واشنگتن را تغییر کاربری خواهد داد.

همچنین بخوانید

نماینده این شرکت به بیزنس اینسایدر اعلام کرد تا زمانی که دوزهای واکسن به میزان کافی موجود نباشد، گوگل مکانهای خاصی را اعلام نخواهد کرد. این برنامه فعلا شامل آمریکاست اما گوگل قصد دارد در سطح بین المللی اقدام مشابهی انجام دهد.

این تصمیم یکی از چندین اقدام جدیدی است که گوگل برای کمک به توزیع واکسن کووید ۱۹ در سال جاری انجام می دهد. گوگل در تلاش برای رساندن اطلاعات رسمی در خصوص واکسیناسیون و سایتهای واکسیناسیون در بالای نتایج جست و جو و برنامه نقشه گوگل است. این شرکت قصد دارد نمایش اطلاعات توزیع ایالتی و منطقه ای را در موتور جست و جوی خود آغاز کند تا به مردم کمک کند بدانند چه زمانی می توانند دوز واکسن را دریافت کنند.

گوگل در هفته های آینده از موتور جست و جو و نقشه برای نمایش مکانهای واکسیناسیون استفاده خواهد کرد و این برنامه را با آریزونا، لوییزیانا، می سی سی پی و تگزاس آغاز می کند و سپس ایالتها و کشورهای بیشتری اضافه خواهند شد. این شرکت قصد دارد جزییات بیشتری مانند نیاز به تعیین وقت واکسن را هم اضافه کند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، گوگل برای کمک به تلاشهای واکسیناسیون قصد دارد کمک تبلیغاتی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار برای بنیاد مرکز کنترل بیماری، سازمان جهانی بهداشت و نهادهای غیرانتفاعی جهانی مختلف دیگر فراهم کند. همچنین ۵۰ میلیون دلار برای تبلیغ کمپین کمک به جوامع محروم در آمریکا با همکاری سازمانهای سلامت عمومی اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا